תושבי עמק חפר נאבקים לים חופשי

0
122
ים חופשי

נציגי "ים חופשי" תושבי עמק חפר פתחו לאחרונה במאבק במועצת עמק חפר, לפתיחת החופים בשעות הערב והלילה, ללא תשלום. נציגי התושבים פנו לראש המועצה, רני אידן, בבקשה לפתוח באופן מיידי את המחסום בכניסה לחופשי עמק חפר, שלא בשעות ובמועדים המוגדרים כעונת רחצה ולא ניתנים שירותים לציבור ולאפשר כניסה חינם.

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, מסרו נציגי התושבים, כי "חופי בית ינאי ומכמורת סגורים במחסומים 24/7. בעבר היה סטטוס קוו, שבעת שאין שירותי הצלה אין סיבה לסגור את החופים ולגבות תשלום. היום מי שמגיע לשתות בירה בחוף בשעות הלילה צריך לשלם עבור הכניסה. אם הוא עובר את חצות הוא צריך לשלם על יומיים".

עוד מסרו נציגי הדיירים: "אנחנו דורשים לפתוח את השערים לציבור בשעות הערב. אנחנו מבקשים מהמועצה לפעול ביחד ולדאוג לתושבים. לא מידתי ולא מוסרי להשאיר את השערים סגורים. אנחנו מבקשים מראש המועצה לפעול כבר העונה לפתיחת השערים. לא יכול להיות שהמועצה לא אוכפת את ההסכמים ולא מטפלת במי שעובר עליהם".

נודע, כי כיום משלמים תושבי עמק חפר בחוף בית ינאי 260 שקלים דמי כניסה לרכב אחד ובמכמורת 280 שקלים.

"אנחנו רוצים שחופי הים יהיו מרחב קהילתי, תרבות ים, הוגנות במחירים, אנחנו רוצים לחזור לחיים הפרטיים שלנו ושהמועצה תמלא את התפקיד שלה" ציינו נציגי ים חופשי.

ממועצה עמק חפר נמסר בתגובה, כי "עקב הפסקת תיקצוב תחזוקת חופי הרחצה ע"י המדינה נוצר לרשויות המקומיות קושי כספי עצום בהפעלתם. בעיקר נכון הדבר במועצות אזוריות שם בצמוד לחופי רחצה אין נכסים מניבים כמו לערי החוף, כדוגמת מלונות ומסעדות. לכן, הדרך היחידה לתת למתרחצים שירות סביר מבלי להטביע את הרשות בגירעונות היא ע"י הכנסת מפעילים פרטיים, אשר בתמורה למתן שירותי הצלה, עזרה ראשונה וניקיון מותר להם לגבות דמי חניה. בתחום שיפוט המועצה שלושה חופי רחצה מוכרזים. חוף בית ינאי ששייך לרשות הטבע והגנים ואינו בסמכות ואחריות המועצה, חוף מכמורת וחוף נעורים. 3. המועצה בשת"פ עם רט"ג מסבסדת בעבור תושבי עמק חפר את המנוי לחוף הרחצה בבית ינאי. תושב עמק חפר משלם 260 שקלים לעונה במקום 380 שקלים לאחרים. בחוף מכמורת ישנה הנחה למנויים תושבי עמק חפר המשלמים 270 שקלים לעומת 380 שקלים לאחרים. ישנה חניה חינם בכל ימות השבוע בחוף מכמורת, מצפון לחניון בתשלום וישנה חניה חינם, פרט לסוף השבוע, בחוף נעורים. הזכיינים פועלים על פי ההסכם עם המועצה, כאשר על פי ההסכם ישנה אבחנה בתעריפים בין עונת הרחצה לבין תקופה שאינה עונת הרחצה, בין שעות רחצה ומעבר להן, בין ימי חול לימי שבת וחג. יודגש כי גם בשעות שאינן שעות רחצה מחויבים הזכיינים לתת שירותי ניקיון בחוף, בשירותים, במקלחות ובמלתחות. הוחלט להקים וועדה ציבורית שתדון במגוון ההיבטים הקשורים להפעלת החופים בתחום מועצה אזורית עמק חפר. המלצות הוועדה יידונו בהנהלת המועצה ובמליאתה. שניים מנציגי "ים חופשי" מצורפים לוועדה ובה יוכלו להשמיע את עמדותיהם ורעיונותיהם.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן