תוכנית הצהרונים של משרד החינוך יצאה לדרך

0
144
צילום fotolia

תוכנית צהרונים של משרד החינוך יצאה לדרך, עם פתיחת שנת הלימודים. התוכנית – ניצנים, נועדה, על פי משרד החינוך, לממש את עקרון מתן שוויון ההזדמנויות שהמשרד חרט על דגלו. בתוכנית לוקחים חלק התלמידים שנרשמו בגילאי 3-8. תכנית זו מרחיבה את המעטפת הבלתי פורמלית שמשרד החינוך מעניק, לצד הרחבת החוגים והרחבת שירותי החינוך בחופשות.

ממשרד החינוך נמסר, כי לתוכנית ניצנים ישנם חמישה מרכיבים מרכזיים – רמת השירות, עליה יפקח משרד הבריאות וכן על המענה החינוכי הסטנדרטים הפדגוגיים ואיכות הארוחה. מרכיב נוסף הוא מחיר המקסימום – תכנית בסיסית בעלות של 650 שקל לתלמיד (פרוט ההנחות לרשויות השונות בסוף), ותכנית מורחבת בסך 935 שקל. המרכיב השלישי הוא המעטפת הפדגוגית האיכותית – שיתוף פעולה מלא בין המנחה הפדגוגי לצוותי החינוך. בנוסף כל רשות תעמיד עבור ביצוע התכנית רכז רשותי. עבור כל מחוז נרכשו 4 ימי הדרכה, בכדי לקדם ולייעל את הקשר עם הרשויות. המרכיב החמישי הוא חוק הצהרונים – במקביל לתכנית "ניצנים" של המשרד, אושר חוק שמפקח על מחירי הצהרונים – בכל הרשויות ובכל הצהרונים הציבוריים.

ממשרד החינוך נמסר, כי הצהרונים בסבסוד משרד החינוך מעניקים מסגרות לימודיות בשעות אחר הצהריים לתלמידים בגני הילדים הציבוריים ובכיתות א'-ב', בהתאם לימי הלימוד שנקבעו למוסד חינוכי, מתום יום הלימודים ועד השעה 16:00. התכנית גובשה בשיתוף משרד האוצר והשלטון המקומי, ולצורך הפעלתה הקצה משרד החינוך 1.3 מיליארד שקלים.

המסגרת כוללת: ארוחה חמה בסטנדרט גבוה. שני חוגים בשבוע, במגוון תחומים -בצהרון עצמו. בגני הילדים מופעלת התוכנית רק ברשויות באשכול למ"ס 1-5. (במחוז תל אביב: בת ים, בני ברק ואור יהודה).

כמו כן התכנית פועלת במוסדות הרשמיים, במוסדות המוכר שאינו רשמי ולתלמידי החינוך המיוחד אשר מסיימים את יום הלימודים עד השעה 14:30. משרד החינוך מפקח על רמת השירות, המענה החינוכי והסטנדרטים הפדגוגיים. בתוך כך, יינתנו לתלמידים תכניות העשרה באמצעות חוגים (בתחומי האומנויות, הספורט, החינוך הסביבתי ומעורבות חברתית), תינתן ארוחה חמה ופיתוח כישורי חיים ואורח חיים בריא.

מנתוני משרד החינוך עולה, כי בנתניה מופעלות, בתוכנית ניצנים, 80 מסגרות צהרונים ב-38 בתי ספר. עוד עולה מהנתונים, כי בנתניה השייכת לאשכול 6 ישלמו ההורים במסגרת התוכנית 350 שקלים, כאשר המדינה תשלם 300 שקלים.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, מסר, כי "משרד החינוך ממשיך להרחיב את מגוון השירותים החינוכיים, הן כדי להעניק לתלמידים מעטפת חינוכית רחבה, והן כדי להקל את הנטל על ההורים. הרחבנו את מסגרות הקיץ, הוספנו סייעות, הקטנו כיתות, ועכשיו אנחנו מעניקים צהרונים איכותיים במחיר מסובסד, בכל הארץ ולכל המגזרים. מדובר בבשורה אדירה, הן לתלמידים והן להורים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן