תביעה במיליונים: התאום הרעיב את אחיו בבטן האם

3
114
בתמונה: תמונת אילוסטרציה המתארת חדר ניתוח.
חדר ניתוח. צילום fotolia

תביעת מיליונים הוגשה בימים אלה נגד אחת מקופות החולים המובילות בטענה לרשלנות רפואית – זאת באמצעות עורכי הדין דוד פייל ואיילה מאור ממשרד עורכי הדין פייל ושות'.

על-פי כתב התביעה עולה, כי כבר בתחילת ההיריון, נקבע כי ההיריון הוא ביאמניוטי מונכיוני: היריון ייחודי בו שני תאומים זהים גדלים בשקי היריון נפרדים, אך מחוברים לשלייה אחת.

"היריון תאומים זהים מוגדר כהיריון בסיכון. תופעה של שלייה אחת מהווה סיכון גדול אף יותר לסיבוכים" טוענים עוה"ד מאור ופייל. חרף כך, לטענתם, רופאי קופת החולים הנתבעת לא התייחסו אל היריון האם כהיריון בסיכון, ולא שלחו את האם לסריקות ובדיקות מוגברות.

לטענת השניים, יחס זה, גרר התייחסות שאננה לממצאים, שאמורים היו להדליק נורות אזהרה בהיריון בסיכון, בין השאר: הבדל משקל בין העוברים, שאמור היה להעלות חשד לתסמונת מעבר דם בין העוברים (בו תאום אחד מקבל דם על חשבון אחיו).

על  פי התביעה, כאמור, בשתי הערכות משקל, בשבועות ה-28 וכן ה-33 נמצאו הבדלים במשקל. בבדיקה שבוצעה בשבוע 33 אף נמצא לעובר הקטן נוזל עכור בבטן וכן ממצא היפראקוגני בצמוד לשלפוחית השתן. חרף כך, נטען, כי הרופאה שטיפלה באם, לא הבהילה אותה לבית חולים לזירוז לידה, אלא, קבעה לה בדיקת מעקב לעוד שבוע וחצי במרפאה להיריון בסיכון גבוה.

עוד על רשלנות רפואית בהריון

בבדיקה במרפאה להיריון בסיכון התברר, כי אחד התאומים נמצא במצוקה עוברית וסובל מאנמיה קשה. היולדת הובהלה ללידה קיסרית.

עם הלידה התגלה, כי התאום הגדול סבל מעודף כדוריות אדומות, בעוד אחיו סבל ממחסור בדם על רקע תסמונת הנקראת 'תסמונת מעבר דם עוברי'. כתוצאה מכך, הוא לקה בשיתוק מוחין, פיגור פסיכומוטרי חמור ובפגיעות נוספות וקשות.

לתביעה צורפה חוות דעתו של ד"ר דוד חיים, מפורום רופאים, מומחה בגניקולוגיה ומיילדות, הקובע כי פער גדילה בין שני עוברים בהריון מסוג זה, מצביע על אפשרות לתסמונת מעבר דם בין העוברים.

לדבריו, על אף ממצאים בעייתיים אלה, התרשלה רופאת קופת החולים, והפנתה את האם להמשך מעקב במרפאה להריון בסיכון גבוה רק כעבור תשעה ימים – פרק זמן, כך על-פי חוות דעתו של ד"ר דוד חיים, עלול להיות הרה אסון בהתפתחות סיבוכים עובריים, שכבר אובחנו במקרה זה. השהייה זו, גרמה לדבריו, לאיחור בחילוץ העוברים מהרחם ולהידרדרות במצבם.

התביעה הוגשה בימים אלה על-ידי עוה"ד מאור ופייל, נגד קופת החולים המדוברת לביהמ"ש המחוזי בתל-אביב. טרם נמסר כתב הגנה.

 

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן