דלג על המודעה

תאטרון נתניה: ביקושי שיא למחזה מקווה

תאטרון נתניה מדווח, כי נותרו כרטיסים בודדים להצגות שיעלו עד לחודש מרץ; הקהל משבח את המשחק במחזה החד והנוקב 'מקווה', ומצביע ברגליים

תאטרון נתניה: ביקושי שיא למחזה מקווה

שחקני התיאטרון העירוני נתניה; המחזה "מקווה". צילום נורית מוזס

תחת הכותרת “כל אחת והסוד שלה” תאטרון נתניה (התיאטרון העירוני נתניה) עושה זאת שוב – הפעם במחזה “מקווה”, אחד המחזות הנוקבים ביותר על התנהלות החברה הישראלית בכלל ויחסה לנשים בפרט.

“בתקופה בה יותר ויותר נשים קמות וצועקות “עד כאן!”, וחצי מדינה שבתה כחלק ממחאת “אני אישה, אני שובתת”, המחזה “מקווה” הוא רלוונטי מתמיד”, קובעת יהודית אנושי, מייסדת ומנהלת התאטרון העירוני נתניה.

המחזה “מקווה” מעמיד את הסודות, השקרים והצביעות בחברה הישראלית למבחן המציאות. במאית התאטרון העירוני, רוני נוימן פדלון, בדיוק כפי שנהגו קודמיה בתפקיד, בהם דור פלס, איציק סיידוף ורמי דנון, אינה חוששת מתאטרון נשכני עם אמירה ברורה. המחזה שעלה מעל בימת היכל התרבות העירוני בחודש דצמבר, שובר, כאמור, שיאי מכירת כרטיסים – כאשר כמעט בכל ההצגות שנותרו עד לחודש מרץ, מרבית המקומות אזלו.

“המחזה עוסק בשבע נשים הנמצאות על קשת רחבה ביחסן אל האמונה היהודית: חרדיות, מסורתיות וחילונית אחת. המשותף לכולן הוא מקום המפגש, המקווה. בדרך כלל, במחזוריות של אחת לחודש. מידת אמונתן או תפיסת עולמן, מהווה מקור לחיכוך ולחוסר הסכמה בין הנשים”, מסבירות יהודית אנושי ורוני נוימן: “מערכות היחסים הנוצרות בין הנשים, חושפות בהדרגה את הסודות. בד בבד עם חשיפת גופן של הנשים הטובלות במקווה, נחשפים גם הסודות והשקרים בעולמן של הנשים, החיות בחברה המייעדת להן תפקיד מוגדר ואינה מתייחסת לצורכי הפרט. כל הדמויות נתונות במצב כזה או אחר של כפייה. ככל שהמחזה מתקדם סודותיהן של הנשים מתגלים. הן נאלצות לעמוד מול העולם שבחוץ ומול אנשי משמרות הצניעות, הבאים לקחת את חדוה לאחר שנמלטה מבעלה המכה שהעליל עליה כדי להחזירה הביתה. בתוך המאבק בין הנשים המסתתרות במקווה לבין הגברים הנמצאים בחוץ (בהצגה הם נשמעים במגפון) ועד לסוף הטרגי שהוא בלתי נמנע”.

את המחזה “מקווה” כתבה הדר גלרון, שגדלה בעברה במשפחה דתית. המחזה, כאמור, שזכה בעבר בתואר “הצגת השנה”, עורר הד ציבורי רחב כשהתפרסם לראשונה – זאת לאחר שחשף את “הכביסה המלוכלכת” שלרוב הוסתרה מעיני הציבור.

יהודית, מהו סוד הצלחתו של תאטרון נתניה, הנחשב לאחד הטובים מסוגו בארץ?
“בשתי מילים: העבודה המקצועית. חשוב להדגיש, שאצלנו בחירת ההצגות נעשית ממש בפינצטה. התוצאה והתוצר הסופי מבוטאים,בפועל, בביקוש הרב לכרטיסים. בשל הביקוש הרב, ההצגות של תאטרון נתניה זוכות לביקוש אדיר והן מועלות עשרות פעמים – תמיד מול אולם מלא מפה אל פה. חשוב לי להדגיש, שיש כמובן מסר ואג’נדה לתאטרון נתניה, שהוא כעיקרון תאטרון חובבים ופועל תחת כנפי היכל התרבות העירוני נתניה: מצד אחד מתן אפשרות לכל מי שחולם על משחק ללמוד משחק ולקחת חלק פעיל עם אנשי הצוות והמקצוע הטובים ביותר. מנגד, חובבי התאטרון באשר הם, יכולים להרשות לעצמם צרוך תרבות במחיר נמוך – הרבה יותר מאשר המקובל בתאטרון רפרטוארי”.

במחזה מקווה משחקים: שירלי עבודי, אילת גופמן, ריקי גפני, מירה קורן, איילה בן צור, רחלי תשובה, שרון לפיד, מיכל צוקרמן, מיה לפיד, לירי שחר ונטע סיון. בימוי: רוני נוימן פדלון. ניהול: יהודית אנושי.

תאטרון נתניה – הזמנת כרטיסים למחזה מקווה

תגובות

תגובות

טארקבקים/פינגבאקים

  1. משרד החינוך: הסמכה ירוקה לאורט שטקליס וכן רבין | נתניה און ליין - […] תאטרון נתניה שובר קופות – ביקושי שיא למחזה 'מקווה' […]

שלחו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

מאמרים נוספים