שלוש מצלמות תנועה נוספות הוצבו בכביש החוף

0
782
מצלמות תנועה - כביש נתניה
מצלמת תנועה. צילום גרגורי Top Cars Club

שלוש מצלמות תנועה חדשות הוצבו ביום שני בשעות הבוקר, על כביש החוף, לכיוון דרום. המצלמות הוצבו בקטע שבין נתניה למחלף הסירה בהרצליה.

בקטע זה פועל, בשול הימני, נתיב תחבורה ציבורית, המופעל בשעות מסוימות לטובת התחבורה הציבורית. המצלמות שיחלו לפעול בעוד כחודש יתעדו כלי רכב שיסעו בנתיב התחבורה הציבורית בניגוד לחוק וכן יתעדו נהגים שיסעו במהירות מופרזת.

בשלב ראשון יתעדו המצלמות את הנוסעים בנתיב התחבורה הציבורית, בניגוד לחוק. נודע, כי נהג שייתפס נוסע בנתיב התחבורה הציבורית צפוי לקבל דו"ח בסך 500 שקלים. באפליקציית waze עודכנו מיקומן של המצלמות, זמן קצר לאחר הצבתן.

מצלמות תנועה, בשילוב מערכות ההתראה של Waze, הוכחו כיעילות ביותר לגרום לנהגי ישראל להפחית את מהירות נסיעתם. הצבת מצלמות התנועה בקטע שבין נתניה למחלף הסירה – כך על פי הערכת גורמים במשטרה, יסייעו משמעותית להפחתה במספר הרכבים המנצלים בשעות העומס את הנסיעה המשוחררת באופן יחסי בנתיב התחבורה הציבורית, ובהמשך יובילו להפחתה במהירות הנסיעה בנקודות בהן, עד היום, נהגו נהגים להאיץ את מהירות נסיעתם בכבישים משוחררים.

דרך נוספת הנשקלת בימים אלה הינה תגבור של ניידות תנועה, שיסיירו בפועל ובתדירות גבוהה יותר לאורך כביש החוף. במקביל, נמשכת העבודה על הרחבת נתיבי הנסיעה בכביש החוף, במקטע שבין נתניה להרצליה – כאשר על פי התכנית צפויה העבודה על המשכו הצפוני של כביש איילון להימשך בחודשים הקרובים – וכך גם בבניית מחלף נוסף באזור שפיים. עם זאת, גם במשרד התחבורה מודים גורמים רבים, כי כל עוד קצב הגידול היחסי בשימוש בתחבורה ציבורית (רכבת ואוטובוסים) יימשך כפי שהוא היום, יימשכו גם הפקקים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן