שירת המקהלה – מקהלת שפתי נעם נתניה

2
130

מקהלת החזנות העירונית "שפתי נעם – נתניה" הופיעה בפסטיבל לבנדובסקי בברלין; סחפה מאות

 הצלחה למסעם של חברי מקהלת החזנות העירונית "שפתי נעם – נתניה" לברלין: המקהלה, בניצוחו של יענקל'ה רוטנר, השתתפה בפסטיבל "לבנדובסקי" – הנחשב לפסטיבל המקהלות היוקרתי בעולם לשירה יהודית.

הפסטיבל, אליו מוזמנות מדי שנה שמונה מקהלות יהודיות מרחבי העולם היהודי, מתקיים על-פי המסורת במלון פלאזה. במסגרת הפסטיבל, הכולל בין השאר מפגשים והרצאות על מוזיקה יהודית ושירת מקהלה, מציגה כל מקהלה מופע בן שעה בפני הקהילה היהודית המקומית וכן אוהדי שירת מקהלות יהודית המגיעים מרחבי אירופה.

את מקהלת "שפתי נעם" ליוו הפסנתרן הישראלי, מנחם בריסטובסקי והחזן יעקב רונזפלד מארה"ב. את המופע סיימו חברי המקהלה בשירת "לשנה הבאה בירושלים", שסחף את הקהל למעגלי ריקוד. חברי המקהלה, שהשתתפו בתפילות השבת בבית הכנסת הגדול בברלין של הרב ארנברג, הדהימו פעם נוספת את קהל המתפללים, כשהצטרפו באופן ספונטני לחזן המקומי, אריה זלושינסקי.

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נמסר, כי  עניין תקשורתי רב, מעבר לתקשורת היהודית האירופית, עוררה המקהלה הישראלית כשליוותה בשירה, בכיכר הצמודה לשער ברנדבורג, את חסידי חב"ד שהדליקו יחד עם ציבור רב, בקור העז, נר חנוכה בחנוכיית ענק שהוצבה במקום. שער ברנדנבורג (שער הניצחון) נחשב לאחד מסמליה ההיסטוריים הבולטים ביותר של גרמניה – וכיום מסמל שער זה את הכמיהה לחופש ולשלום.

 מקהלת החזנות העירונית "שפתי נעם" פועלת במסגרת המחלקה לחינוך תורני בעמותה לחינוך בלתי-פורמאלי. היא נחשבת לאחת מהמקהלות הטובות והמובילות מסוגה, ובכל שנה מקיימת משתתפת המקהלה בקונצרטים ובמופעים בכל רחבי הארץ, בעולם וכמובן בעיר נתניה.

2 תגובות

  1. אין כמו נתניה. אבל יש לציין שמקהלות האחיות מודיעין וכפר סבא השתתפו עם נתניה תחת שרביט הניצוח של רוטנר

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן