שומר בחניון דורש פיצויים לאחר שפוטר בפתאומיות

0
107
מייצג, עו"ד יוסף עזרא. צילום דייב וידאל

תושב נתניה (60) אשר הועסק כשומר בחניון באזור השרון במשך כשנה וחודש, הגיש בימים אלה, לבית הדין לעבודה, תביעה לפיצויים על סך כ-60 אלף שקלים, באמצעות פרקליטו, עו"ד יוסף עזרא ממשרד רוזנשטיין עזרא ושות. לטענת העובד במהלך עבודתו השתכר בסכומים נמוכים בהרבה מהסכומים שסוכמו עמו מראש וחרף בקשותיו והבטחות המעסיק – התשלום לא תוקן. עוד טען העובד, כי תלושי השכר ניתנו לו באיחור והיה לו קשה לעקוב ולאתר את הטעויות שנעשו בשכרו.

מבדיקת עו"ד עזרא עלה, כי העובד לא קיבל מעולם תשלום עבור נסיעות, הבראה וכן חופשות להם הוא זכאי בחוק. כמו כן המעסיק לא הפריש לעובד פנסיה.

עו"ד עזרא פנה למעסיק בדרישה לשלם את הכספים, אולם, לדבריו, המעסיק נענה חלקית לדרישה. כתוצאה מכך הוגש כתב תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, נגד המעסיק, בדרישה לתשלום פיצוי לעובד על סך כ-60 אלף שקלים. עו"ד עזרא הוסיף, כי לאחר פנייתו למעסיק ועם הגשת כתב התביעה נאות המעסיק לשלם לעובד סך של כ-2000 שקלים בגין שנת עבודה. בנוסף רק לאחר הגשת התביעה העביר המעסיק כ-3000 שקלים נוספים לידי העובד.

מכתב התביעה עולה, כי העובד פוטר באופן משפיל ומבזה ללא שימוע וללא הודעה מוקדמת. הפיטורים הפתאומיים הפתיעו את העובד: "התובע חש כסרח עודף. פיטוריו נעשו תוך כדי שיחה עם המעסיק, ובו ביום הוא קיבל מכתב פיטורים לאלתר, מבלי שנערך לו שימוע ומבלי שניתנה לו הודעה מוקדמת".

זאת ועוד נטען בתביעה, כי למרות חוק פנסיה חובה לא הפריש המעסיק את מלוא זכויות העובד לקרן פנסיה. כמו כן לאור הסכם הקיבוצי שחל על העובד בענף השמירה זכאי העובד להפרשות בגין קרן השתלמות, שאף הן לא הופרשו. טרם הוגש כתב הגנה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן