שבוע התפוצות: תלמידי נתניה מחבקים את יהדות התפוצות

1
279
שבוע התפוצות - נתניה 2019
שבוע התפוצות. משרד החינוך בשיתוף המשרד לתפוצות. בית ספר שז"ר נתניה

מערכת החינוך פתחה השבוע באופן חגיגי את שבוע התפוצות, בשותפות עם משרד התפוצות ומוקירה את הקשר העמוק, הסולידריות והערבות ההדדית בין יהודי ארץ ישראל והתפוצות.

במסגרת 'שבוע התפוצות' שיצוין השבוע, יערכו פעילויות חינוך והסברה ייחודיות במסגרות החינוך הפורמליות והבלתי פורמליות.

בנוסף, לאורך השבוע החגיגי יערכו מאות מפגשי שיח ופעילויות 'אחדות' משותפות עם בני נוער מהתפוצות. פעילות רבה בנושא תתקיים במערכת החינוך בנתניה שלה קשר עמוק ביותר עם יהדות צרפת ואתיופיה.

לדברי שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך: "כ-1,450 בתי ספר יהודיים פזורים ברחבי העולם. 420,000 תלמידים, מאינספור מדינות, שחשוב מאוד לקיים איתם דיאלוג פורה".

עוד הוסיף שמואל אבוהב, כי חשוב להכיר את עולמם, ללמוד את שפתם, ולחזק את זיקתם לישראל. בשבוע זה, שבוע התפוצות, תלמידי ישראל יילמדו על הדומה והשונה בין הקהילות היהודיות ברחבי העולם – יכירו את החיים היהודיים בעידן הגלובלי, ייחשפו לדילמות משותפות להם ולאחיהם מעבר לים, ויילמדו שיעור חשוב על סולידריות".

בבית ספר שזר נתניה, למשל, לומדים תלמידים מתפוצות שונות. רוב ילדי בית הספר נולדו בישראל, אך הוריהם או דורות קודמים, עלו לישראל. מתוך כבוד לכל תרבות ותפוצה, בית הספר יוצר הזדמנויות של רב תרבותיות ומקום לייחודיות של כל אחד ואחד. בית הספר שומר על קשר קבוע עם יהודי אתיופיה בארץ ובחו"ל.

לרגל שבוע התפוצות הופצו לכל בתי הספר ערכות לימודים חדשות וייעודיות, הכוללות קישורים לתכנים, סרטונים, מאמרים ותכניות מקוונות כדי להגביר את המודעות ולחזק את הקשר בין תלמידים בבתי הספר בישראל לבין תלמידים בבתי ספר בתפוצות.

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי נתניה און ליין: 

נתניה: שבעה מכל 10 ילדים מסתכנים במעבר חצייה בגלל הנייד

משרד התחבורה יוסיף נתיבים מהירים בכביש החוף לאורך נתניה

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן