רזבוזוב תוקף: "ממשלת ישראל זורקת את העולים לטיפול הרשויות כמו נתניה ולא מתקצבת אותן"

0
88

בדיון ועדת העלייה הקליטה והתפוצות, בנושא היערכות משרדי הממשלה והרשויות המקומיות לקליטת עולים מהתפוצות, שנערך בבוקר יום שני, תקף ח"כ יואל רזבוזוב ('יש עתיד') את ממשלת ישראל על שאיננה נערכת בהתאם בכדי לקלוט את גלי העלייה הצפויים להגיע לישראל.

בדבריו התייחס ח"כ רזבוזוב לעובדה שבעקבות תופעת האנטישמיות הגוברת במדינות אירופה, עתידים לעלות לישראל יהודים רבים שאינם יכולים לסבול עוד את חייהם במדינות השונות מחשש לחייהם כיהודים. "לשמש מקלט לכל יהודי העולם זו לא רק סיסמא, זה לא רק להעניק לעולים פרחים כשהעולים יורדים מהמטוס, זה גם לדאוג לעולים לחינוך, רווחה, מגורים, שפה ומקום עבודה – ואת כל זה ממשלת ישראל לא עושה", אמר רזבוזוב והוסיף: "הממשלה זורקת את האחריות על העולים ואת הטיפול בעולים לרשויות מקומיות, כמו נתניה למשל, מבלי לתקצב אותן בהתאם. הממשלה לא נערכה מספיק לקליטת עולים בישראל ולכן שוב עולים שיגיעו בקרוב, אשר סבלו מאנטישמיות ימצאו את עצמם סובלים מהזנחת הממשלה".

לטענת חה"כ רזבוזוב: "מצב זה גוזר על הרשויות המקומיות לפגוע בשירותים שהן מספקות לתושבים בכדי לממן את קליטת העולים. בעקבות כך הרשויות יאלצו גם לגבות יותר ארנונה מהתושבים – כל זאת, רק בגלל שהממשלה לא נותנת להם כלים ותקציבים בכדי לקלוט את אלפי העולים בדרך הרצויה. הרשויות המקומיות שומעות הבטחות אך לא רואות שקל מהממשלה".

בתוך כך מדווח נתניה און ליין, כי העליון צפוי לדון היום בעתירת עיריית נתניה נגד מדינת ישראל בדרישה לשנות ולהתאים את הגדרות החוק הקיים בדבר ערים קולטות עלייה. למרות שהעיר נתניה נחשבת לאחת משלוש הערים המובילות בישראל בקליטת עלייה, בשל תקנות והגדרות שלא תוקנו מעל חמישים שנה, היא אינה מוגדרת עיר קולטת עלייה – מה שבפועל מונע ממנה קבלת תקציבים נוספים כדוגמת האישור לגביית מלוא מחיר הארנונה ממשרדי ממשלה וצבא בעיר.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן