קו ער"ן לחיילים: למעלה מ-3000 פניות בשנה החולפת

1
90

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה, פרסמה עמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) את נתוני הפניות לקו הסיוע המיוחד לחיילים ובני משפחותיהם ; 580 פניות היו במהלך מבצע "צוק איתן"

במהלך השנה החולפת התקבלו בער"ן למעלה מ-3000 פניות של חיילים לעזרה ראשונה נפשית, 580 פניות התקבלו במהלך מבצע "צוק איתן", כאשר ב-3 אחוזים מהפניות הופעל נוהל חירום מציל חיים, זאת לאחר שהשיחות הוגדרו כשיחות סיכון שכללו מחשבות אובדניות או איומים מיידים.

מנכ"ל ערן, דוד קורן, מסר בעקבות פרסום הנתונים, כי "ביום הזיכרון לחללי צה"ל ובימים הסמוכים לו מתקבלות בער"ן מאות שיחות אשר ממוקדות באובדן, אבל ושכול. השיחות מתקבלות בעיקר ממשפחות שכולות וגם מאנשים המתמודדים עם שכול ממקורות אחרים, אשר יום הזיכרון מהווה עבורם מטען נוסף של כאב ומצוקה, ומעלה את הצורך בסיוע רגשי".

המנהלת המקצועית הארצית בער"ן, ד"ר שירי דניאלס, סברה, כי פרסום נתוני הפניות לקו החם וחשיפת דבר קיומו עשויים להציל חיים. לדבריה, "קיימת חשיבות לפרסום גורמי סיכון והיקף המצוקה הרגשית ועוצמתה בחברה הישראלית. יש במידע ערך מניעתי העשוי להציל חיים, כאשר ניתנות במקביל גם הנחיות להתמודדות ומפורטים גם גורמי סיוע בקהילה. חשוב להדגיש כי בעזרת הקשבה, הרחבת מעגלי התמיכה וסיוע מקצועי ניתן לטפל בהצלחה גם במצוקה נפשית חריפה".

עוד נמסר, כי בשנה האחרונה התקבלו בער"ן קרוב ל- 180,000 פניות, מתוכן טופלו 800 אירועים בנושאים אובדניים, מאות נפגעי חרדה ואלפי אירועי אלימות לרבות בילדים ובקשישים. ער"ן מפעילה ברחבי הארץ בכלל ובנתניה בפרט 12 סניפים אותם מאיישים מתנדבים אשר עוברים הליכי מיון קפדניים והכשרה מיוחדת, המקנה להם מיומנות להגיש עזרה הולמת באמצעות הטלפון או האינטרנט, וכן פנים אל פנים במסגרת הסניפים.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן