קופ"ח מכבי: תרגום סימולטני בין המטופל לרופא בזמן הבדיקה

0
157
צילום באדיבות מכבי שירותי בריאות

חדש בקופת חולים מכבי בנתניה ; תרגום  סימולטני יעמוד לשירות דוברי הצרפתית מבוטחי מכבי החל מהחודש הקרוב ; שירות התרגום  קיים כבר בשפות רוסית, אנגלית, ערבית ואמהרית

קופ"ח מכבי משיקה, בימים אלה, שירות חדש עבור דוברי השפה הצרפתית ועולים חדשים: במהלך ביקור אצל הרופא, יתורגמו סימולטנית דבריו של המטופל עבור הרופא ודברי הרופא למטופל בעזרת מתורגמן רפואי במוקד ייעודי של בזקאונליין הנמצא בפיקוח משרד הבריאות.

את התרגום ניתן לקבל במהלך ביקור אצל הרופא ובמגוון שירותי רפואה נוספים כמו דיאטנית, סיעוד, עובדת סוציאלית, פיזיותרפיה, פסיכולוגיה, קלינאית תקשורת, רוקחות, ריפוי בעיסוק ומול כל נותני השירות בסניף . שירות התרגום זמין שישה ימים בשבוע.

בעזרת מוקד טלפוני, יוצע תרגום בזמן אמת של המטופל והמטפל. מצד אחד, דברי הרופא המחזיק צד אחד של השפופרת יתורגמו לצרפתית ומצד שני, דברי המטופל מתורגמים לצרפתית. המתורגמנים במוקד דוברים שתי שפות כשפת אם ויעברו הכשרה ייעודית במתורגמנות רפואית.

שירות התרגום, בשפות השנות וכעת גם בצרפתית, ניתן בעיקר בביקורים פרונטליים אך משמש גם כאשר המטופל מתקשר מביתו אל המזכירות או הצוות המנהלי ונדרש עבורו תרגום כדי להבין את בקשתו.

מקופת חולים מכבי נמסר, כי השירות יאפשר למטופל להסביר בקלות ובהרחבה את הבעיה ממנה הוא סובל ולהבהיר לרופא את מצבו הרפואי. השיח השוטף ימנע מהמטופל "לשבור שיניים" כשהוא ינסה לתרגם את תחושותיו לעברית ויהפוך את הביקור אצל הרופא לממוקד, קצר ואפקטיבי יותר . הרופא מהצד השני- יבין לעומק את המטופל, דבר שיאפשר לאבחן בצורה המדויקת ביותר את המקרה ואת דרכי הטיפול.

טלי קניג, הממונה על תחום השוויון במחלקת ניהול האיכות, מסר: "מדובר בצעד חשוב ומשמעותי שעושה מכבי למען חבריה. אני חושבת על עולה חדש מצרפת שרק רוצה להסביר לרופא שכואב לו הגרון. זהו צורך בסיסי שהופך את התקשורת, את תהליך הקליטה לפשוט יותר עבור המטופל. חשוב לנו להיות קולטי עלייה ונגישים עבור כל סוגי המבוטחים.

מנכ"ל בזק On line , ערן קריסטל ציין, כי "בזק On line חורטת על דגלה לספק שירות למוקד מכבי ולסייע במתן המידע והעזרה ללקוחות. שירות ואדיבות הם מושגים העומדים כנר לרגלינו בכל פעולותינו, החל מתפעול המוקד בטלפון על ידי שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, וכלה במתן הזדמנויות שוות באיוש עמדות שונות בחברת בזק On line".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן