פרס התקשוב הארצי לבי"ס בחוף השרון

0
117
אשל קליינהוז מנהל בית הספר, בית החינוך המשותף בחוף השרון. צילום באדיבות יח"צ

תכנית התקשוב בבית החינוך המשותף חוף השרון תמשיך זו השנה השלישית ברציפות. בית הספר ערך חקר בנושא ויצר קבוצת למידה שהפכה לקבוצה מובילה בתחום של הפדגוגיה החדשה-המתוקשבת. הצוות נפגש פעם בשבועיים ונוכחים בו מנהל בית הספר, שני סגניו, רכזת התקשוב, מטמיע פדגוגיה מתוקשבת (תפקיד ייחודי בבית הספר, מומחה המקדיש את כל זמנו לסיוע פדגוגי לצוותים המתוקשבים) וכן יועצת חיצונית.

איציק הופמן, הרכז הפדגוגי של בית החינוך, מסר, כי "תוכנית התקשוב תומכת בשינוי תפיסת ההוראה בבית החינוך, לפיה אנו מנסים ליצור למידה משמעותית שבה משתנה תפקיד המורה והתלמיד והכלים הטכנולוגיים באים לשרת שינוי זה. התלמידים הופכים ללומדים עצמאיים על ידי ביצוע משימות המחייבות אותם בחיפוש מקורות מידע ברשת, קריאה ביקורתית של טקסטים, השוואה והסקת מסקנות, וביצוע רפלקציה על תהליך הלמידה".

תלמידי שכבות ז'-ח' מצוידים במחשבים אישיים, באמצעותם הם מתחברים לאינטרנט ומשתמשים במערכות הלמידה והתקשורת השונות: משו"ב, הילקוט הדיגיטלי (אופק על יסודי) מבית מט"ח, Google Classroom, ועוד, התומכות בתפיסת הלומד הפעיל. מקצועות הלימוד המשלבים שימוש קבוע במחשבים הניידים: הומניסטיקה, אנגלית (כולל שימוש בספרים דיגיטליים בלבד), מדעים, גיאוגרפיה וערבית. בנוסף להם, בית הספר צייד את כל כיתות חטיבת הביניים ואת רוב כיתות החטיבה העליונה במקרנים, והמורים משתמשים בכלים מתוקשבים בהיקפים גדולים.

בבית הספר רשת אינטרנט חזקה במיוחד, הקיימת בכל הכיתות ומשמשת לשילוב של חקר מתוקשב ושל עבודה עצמית של התלמידים ברחבי בית הספר. עגלת מחשבים משמשת לחקר במדעים בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה ושלוש מעבדות מחשבים משמשות לשיעורים שונים: משיעורי מחשבים ועד עבודות חקר באזרחות וניהול עסקי, דרך עבודה על מרכיב ההערכה החלופית במקצועות הומניסטיים. בית הספר מקדיש שעה שנתית בכיתות ז', ט' להוראת יישומי מחשב, תוך קשר למקצועות הנלמדים. גם עבודת השורשים הפכה לדיגיטלית בחלקה, כאשר התלמידים כותבים בלוג המתאר את החלקים השונים של העבודה.

בנוסף לשימושים הללו, בית הספר מרבה להשתמש בכלים מתוקשבים בתחומים ארגוניים ופדגוגיים כמו הרשמה והכוונה למועדי ב', הרשמה למאגר הורים מתנדבים, בקשות המורים לשנת הלימודים הבאה, הרשמה לחדרי מחשבים, הרשמה להשאלת מחשבים ומקרנים, וכו'.

בית הספר נמצא בתכנית התקשוב הארצית ומתעתד להתקדם לשלב המתקדם שלה. בשלוש השנים האחרונות קיים בית הספר שלוש השתלמויות בנושא פדגוגיה מתוקשבת, שבהן השתתפו עשרות מורים מבית הספר. ההשתלמויות מתבססות על שילוב של גורמים חיצוניים ופנימיים, הממשיכים לעבוד עם המורים בין מפגש למפגש.

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נמסר, כי בשנה הבאה מתכוון בית הספר לשלב עוד שכבה עם מחשבים ניידים, כך שכל חטיבת הביניים תהיה מתוקשבת, וכן להרחיב את מספר הצוותים המתוקשבים.

הפרס הוענק בטקס, שנערך במעמד מנהל מנהל מדע וטכנולוגיה, עופר רימון. פרס זה מתווסף לפרס הקליטה המיטבית של מורים חדשים, שבו זכה בית הספר בשנה שעברה ולעלייתו של בית החינוך המשותף חוף השרון לשלב הסופי בפרס החינוך הארצי.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן