פיילוט: תחנת אוטובוס דיגיטלית חכמה

0
480
ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר בתחנת האוטובוס החכמה. צילום באדיבות עיריית נתניה

בימים אלה החל פיילוט חדש בנתניה, אשר במסגרתו הוקמה תחנת אוטובוס דיגיטלית חכמה שמשלבת בתוכה מגוון שירותים. במסגרת הפעולות להפיכת נתניה ל"עיר חכמה" הושם בעירייה נתניה דגש על נושא הנגישות התחבורתית ועידוד הנסיעה בתחבורה הציבורית.

מעיריית נתניה נמסר, כי אגף שילוט במינהל עסקים ותעשיות, מינהלת מרכז העיר והשירות הדיגיטלי העירוני באגף מחשוב ומערכות מידע הובילו להקמת פיילוט לתחנה אוטובוס דיגיטלית מתקדמת בארץ, אשר תשלב מגוון שירותים לנוסעי התחבורה הציבורית. במרכז התחנה ברחוב הרצל הותקן מסך מגע גדול המאפשר עדכונים בזמן אמת על תנועת האוטובוסים ומסונכרן ישירות למשרד התחבורה. נגיעה במסך מאפשרת בחירת יעד נסיעה, תכנון מסלול, או עדכון בדבר זמן הגעת האוטובוס המיועד.

המסך נגיש לנוסעים ומציג מידע בשלוש שפות אנגלית, עברית וערבית. נודע, כי בקרוב תתווספנה שפות נוספות. המסך מותאם אף לאנשים עם מוגבלויות, וכן מאפשר הקראה של הכתוב לכבדי ראייה. שירותים נוספים בתחנה הינם, טעינת רב קו , טעינת USB, מצלמת אבטחה (מסונכרנת למוקד העירוני), פורטל גלישה אינטרנטי חינמי לתושבים, שילוב עמדת מידע לתיירות ועוד.

עוד נמסר, כי בימים אלה נבחנות טכנולוגיות ייעודיות במטרה להקל על עומסי התחבורה, כאשר בין היתר נבחן איתור מקומות חנייה בשטחים ציבוריים באמצעות חיווי באפליקציה ייעודית וכן על גבי שילוט דיגיטלי. בעירייה מספרים כי השאיפה בעתיד היא להחליף את מרבית התחנות בעיקר במוקדים מסחריים, תעסוקתיים ותיירותיים.

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, התייחסה לפיילוט ומסרה: "עיריית נתניה מובילה בפעילותה בשנים האחרונות בהפיכת נתניה לעיר חכמה המציבה את התושבים במרכז ופועלת לשיפור מתמיד של איכות חייהם. במסגרת זו הקמנו את תחנת האוטובוס החכמה המעניקה לתושבים ולתיירים מגוון שירותים ומידע באופן זמין ודיגיטלי. אני מאמינה ששירות זה יהווה מקור מידע עבור התושבים לתחומים שונים".

סגן ומ"מ ראש העירייה, אלי דלל, הוסיף: "מדובר בפיילוט ראשוני שנבחר ברחוב הרצל בשל מיקומו האסטרטגי, בהמשך נציב תחנות חכמות במוקדים נוספים בעיר במטרה להעניק לתושבינו את השירות הטוב ביותר".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן