פיגוע הדקירה: המחבל מת מפצעיו

0
176
רחוב הרצל לאחר נטרול הדוקר. צילום איציק בן שושן

ביום שלישי בשעות הבוקר אירע פיגוע דקירה ברחוב הרצל בנתניה. מוהנד אבו ספאקה, בן 45, תושב טול כרם, דקר בצווארו שוטר מג"ב אשר היה בתפקיד. שוטר המג"ב התעשת תוך שניות, ירה במחבל ונטרל אותו. המחבל נפצע מהירי בפלג גופו העליון ופונה לבית חולים, מצבו הוגדר בינוני. שוטר המג"ב, תושב נתניה, נפצע בעורפו באורח קל ולאחר שקיבל טיפול רפואי בשטח, פונה לבית חולים לניאדו.

פראמדיק מד"א, יקי חג'אג', אשר טיפל יחד עם חבריו בשוטר ובמחבל, סיפר: "כשהגענו ראינו צעיר כבן 26 בהכרה מלאה מתהלך כשהוא סובל מפצע דקירה בצוואר. ערכנו לו בדיקה רפואית מהירה והענקנו לו טיפול רפואי ראשוני במקום, שכלל עצירת דימום וחבישה, ופינינו אותו להמשך טיפול רפואי בבית חולים כשמצבו מוגדר קל. על המדרכה סמוך שכב הדוקר עם פציעה בפלג גופו העליון ולאחר טיפול פינינו אותו לבית חולים".

רמי בדש, תושב נתניה, הלך מטרים ספורים מהמפגע כאשר לפתע הבחין במפגע מתנפל על השוטר עם חפץ חד ודוקר אותו. בדש שחשב בתחילה, כי מדובר באירוע פלילי רץ לשוטר וניסה לעצור את הדימום בצווארו עד הגעת כוחות ההצלה.

בדש סיפר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "הייתי מטרים ספורים מהמקרה. שני פקחים אחד היה ממשמר הגבול הלכו לפני ברחוב, פתאום המחבל חתך את שוטר משמר הגבול מאחור עם סכין גדולה. השוטר התעשת מיד ודפק בו כדור. השוטר דימם מהצוואר. לא ברור איך חולצה הגיעה לי ליד ועצרתי לו את הדם עד שהגיע איש של מד"א".

בדש הוסיף, כי "בהתחלה חשבתי שמדובר באירוע פלילי ואז תוך שניות הבנתי שמדובר בפיגוע, לפי הסכין גדולה. היתה לו סכין גדולה כמו חרב, כמו שבריה".

לדבריו במקום פרצה היסטריה, אזרחים היו בהלם ונשמעו צעקות מסביב. המחבל מנגד לא אמר מילה לא בעת שתקף את השוטר ולא לאחר מכן.

במשטרה מסרו, כי "מממצאים ראשוניים מסתמן כי המניע לאירוע לאומני. חקירת משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי נמשכת". בהמשך החקירה התברר, כי אכן הרקע למעשה היה לאומני וכי מדובר בפיגוע דקירה. יומיים לאחר פיגוע הדקירה, במהלך יום חמישי, נפטר המחבל מפצעיו.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן