פארק מטרופוליטני משותף לנתניה וללב השרון

0
137
חברי מינהלת הפארק
מינהלת פארק מטרופוליטני. צילום באדיבות עיריית נתניה

ביום רביעי האחרון הודיעו עיריית נתניה ומועצת לב השרון, על הקמתה של מינהלת לקידומו של פארק מטרופוליטני משותף לשתי הרשויות. הפארק ישתרע על פני כ – 5000 דונם.

מעיריית נתניה נמסר, כי מדובר בצעד תקדימי בארץ, במסגרתו יקדמו שתי רשויות, במשותף, הרחבת שטחי הפנאי של תושביהן ויקימו על שטח נרחב במיוחד אטרקציות לספורט ובילוי ברמה הארצית – כמיטב הפארקים בארץ ובעולם.

עוד נמסר, כי הפארק הוא המשך לשיתוף הפעולה שנוצר בין שתי הרשויות עם החלטת ועדת הגבולות, להעביר כ – 1400 דונם ממועצת לב השרון לעיר נתניה. ההחלטה התקבלה בעקבות פעילותה של ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, להרחבת גבולותיה של העיר, תוך חלוקת הכנסות בין העיר נתניה לבין המועצות האזוריות שבסביבתה. בסופה של הפעילות קבעה ועדת גבולות של משרד הפנים, כי כ- 6,095 דונם יועברו לנתניה, ביניהם כאמור כ – 1400 דונם מלב השרון.

בהמשך לאותה החלטה הורחב שיתוף הפעולה בין מועצת לב השרון לעיריית נתניה וכאמור הוחלט על הקמתו של פארק נופש מטרופוליטני משותף וכיום – על הקמתה של מינהלת, שתקדם את הקמת הפארק. בין תפקידיה של המינהלת: להכין תוכנית פיתוח רב שנתית ולאשר מקורות לתקציב הפיתוח, לפעול מול משרדי הממשלה הרלבנטיים לקידום תכנון המתחם ולגיוס תקציבים לפיתוחו, לקבוע אילו אטרקציות יוקמו בשטחי הנופש המטרופוליטני ואת דרך בחירתן.

בראש המינהלת תעמוד ראש העירייה, פיירברג-איכר, אשר תעביר ברוטציה בעוד כשלוש שנים את ראשותה של המינהלת לראש מועצת לב השרון, עמיר ריטוב. בנוסף, חברים במינהלת שלושה נציגים מכל רשות. מנתניה – מ"מ ראש העירייה ומ"מ ראש המינהלת, אינג'. אלי דלל וכן מהנדס עיריית נתניה, אדריכל אבנר אקרמן ומנכ"ל העירייה, אבי בן חמו. מלב השרון – סגן ראש מועצת לב השרון, איציק יצחק, מנכ"ל החברה הכלכלית של מועצת לב השרון, רונן אלוני וכן מנכ"לית המועצה, פנינה אמויאל משה. מזכיר המינהלת הוא האדריכל פול ויטל, כיום סמנכ"ל עיריית נתניה לפרויקטים אורבניים ונכסים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן