עתירה: נשללו מריקו שירזי שיחות טלפון

0
130
ריקו שירזי. צילום ארכיון נתניה און ליין

ריקו שירזי העצור בפרשת 512 בחשד, לכאורה, לשידול לרצח, זיוף מסמכים, הלבנת הון וקשר לביצוע פשע, עתר השבוע לבית המשפט, באמצעות פרקליטו עו"ד ג'קי סגרון, בעקבות צעד של שירות בתי הספר לשלול ממנו שיחות טלפון ולהגביל ביקורים.

מאז מעצרו בתאריך ה-21.5.15 הושם שירזי בתנאי הפרדה. לאחרונה החליטו בשב"ס להצר את צעדיו כלפי העולם החיצון, לשלול את רוב שיחות הטלפון ואת הביקורים במקום מעצרו.

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נודע, כי למשטרת ישראל ולשב"ס הגיע מידע, כי שירזי פועל נמרצות בתוך כתלי הכלא, באופן אינטנסיבי וללא הפסק, על מנת לקדם את מעמדו בכלל רחבי הארץ ומחוץ לארץ.

עוד עולה מחוות הדעת של המשטרה, כי הפעילות מתבצעת על ידי העברת מסרים בדרכים שונות מתוך כותלי הכלא אל מקורביו "וחייליו", וביצוע פעילויות פליליות רבות. בנוסף עולה מחוות הדעת, כי שירזי פועל מבלי חשש ומנצל כל הזמנות לטובת העברת מסרים לפעילות פלילית עניפה מחוץ לכתלי הכלא.

בעקבות חוות דעת זו המליץ משרדו של היועץ המשפטי לממשלה, בעתירות אסירים, לבית המשפט, על המשך הצרת צעדיו של שירזי.

"בשל מעורבות של העותר בפלילים, אף בהיותו מאחורי סורג ובריח וכן לאור המידע המודיעיני אשר מצטבר בכל רגע נתון, משטרת ישראל מבקשת להשאירו במניעת טלפונים וביקורים" הדגיש משרד היועמ"ש.

פרקליטו של שירזי, עו"ד ג'קי סגרון, טען, כי הצרת צעדיו של שירזי נעשתה בחוסר סמכות, שכן מי שמוסמך לעשות זאת הוא מפקד המחוז, סגן נציב או אגף. בנוסף טען, עו"ד סגרון, כי נאמר לשירזי שהשלילה נובעת מזה שהוא עצור במסגרת פרשה 512 וזאת בהחלטת המשטרה: "בפרשה זו הוא לא המעורב היחיד וכולם זכאים לשיחות ודבר זה נעשה בתמוה לגביו".

בנוסף טען עו"ד סגרון, כי "לא קיבלנו תשובה משב"ס למכתבנו, גם שם מדובר ברמת הסיפור, לא שום דבר קונקרטי, לא הוצגו פרפאזות והדברים שנאמרים הם סכסוכים, סכסוכים. העובדה כי יש סכסוכים, לצורך העניין, לא אמורים למנוע מבתו ואביו להיכנס. הביקורים נעשים מאחורי זכוכית עם מצלמה מעל, סוהר נוכח במקום ושומע את השיחה".

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, מסר עו"ד סגרון: "מרשי סומן על-ידי משטרת ישראל, בכלל ,ועל ידי גורמי המודיעין בשירות בתי הסוהר, בפרט, ואלה ניזונים זה מזה. מכאן הכל הפך כשר מבחינתם לנסות ולשבור את מרשי עד דק על-ידי ניתוקו מהעולם החיצון. כבר נאמר לא אחת כי איכותה של מדינה דמוקרטית נמדדת לפי היחס לאסיריה ועצוריה. אם כזה הוא היחס אז כפי הנראה כדאי שנסתכל כולנו שוב בראי של עצמנו".

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, נגה אהד, דחתה את המשך הדיון בעתירה לשבוע הבא.

מייצג - עו"ד ג'קי סגרון
מייצג – עו"ד ג'קי סגרון

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן