עשרות נפלו לעוקץ הפלאפונים הגדול

0
186
צילום fotolia

לפני מספר שבועות נכנסה אישה לחנות "מר וגברת פון", מהחנויות המוכרות יותר בנתניה והתעניינה במחירים הזולים שהוצגו בדף פייסבוק עסקי. ציון מיטרני, בעלי החנות, שכלל אינו מוכר מכשירים ניידים דרך הרשת ורק מחזיק דף עסקי כללי, נדהם לגלות כי אלמונים הקימו דף פייסבוק מזויף, עם סמל החנות שלו, כולל תמונת החנות, בו הוצעו מכשירים במחיר נמוך במיוחד.

מיטרני, שכאמור חנותו לא מוכרת כלל באמצעות האינטרנט, גילה כי באמצעות דף הפייסבוק המתחזה ביקשו מפעיליו מרוכשים תמימים לבצע העברה בנקאית – תוך הבטחה כי המכשיר יישלח אליהם תוך שלושה ימי עסקים. על-פי הערכות שונות, עשרות תושבים תמימים ביצעו העברות כספיות, אך גילו תוך זמן קצר כי נעקצו.

בניסיונו להתחקות אחר מפעילי הדף המתחזה, צלצל מיטרני לטלפון שפורסם, בו טענו העונים כי מדובר בחנות באילת – אלא שבדיקה נוספת שבוצעה באילת, העלתה כי אין כלל חנות בשם כזה באילת.

בשבוע שעבר פנה מיטרני למשטרת נתניה והגיש תלונה. למרות שהביא איתו ראיות לביצוע, לכאורה, לעבירה פלילית במשטרת נתניה, החליטה המשטרה באופן תמוה לסגור את התיק – יומיים בלבד לאחר הגשת התלונה.

מספר ימים לאחר מכן התקשרו עשרות לקוחות לחנות ודרשו את מכשיר הטלפון הסלולרי עליו שלמו. הלקוחות סיפרו, כי ביצעו העברה בנקאית של כל הסכום הנדרש. אולם כל מה שנותר למיטרני לעשות הוא להפנות אותם למשטרה להגשת תלונה. במקביל פנה פעם נוספת לתחנת המשטרה, להגיש תלונה נוספת, לאחר שהראשונה נסגרה. הפעם היו בידיו שמותיהם של החשודים ואף תמונה של אחד מהם. בעקבות זאת החליטו במשטרת נתניה לפתוח שוב את תיק החקירה.

במשטרה לא ענו לשאלות ערכת נתניה און ליין מדוע נסגר התיק יומיים לאחר הגשת התלונה? כמו כן מערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין לא קיבלה תשובה האם נעצרו או נחקרו חשודים והאם נחקר חשד למקרי עוקץ נוספים על ידי החשודים. במשטרה רק אישרו, כי הוגשה תלונה וכי מתנהלת חקירה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן