עקב ליקויים נסגר בניין רשות המיסים

1
186
לוחות תקרה אקוסטית שנפלו בבניין רשות המיסים

ביום ראשון בשעות הבוקר גילו עובדי רשות המיסים בנתניה (המשרת את כל האזור) כי משרדים בבניין הוצפו במים, עקב התפוצצות צינור מים. זרם החשמל המרכזי נותק בעקבות חשש של חלחול המים למערכת החשמל. בנוסף להצפות נודע, כי בעקבות הרטיבות חלקים מהתקרה האקוסטית נפלו. העובדים נשלחו לבתיהם, כיוון שאי אפשר היה לעבוד בבניין. תושבי נתניה והאזור אשר המתינו לקבלת שירות, נשלחו אף הם מאחר ולא היו מחשבים ולא ניתן היה לתת להם שירות.

גורמים במקום סיפרו, כי לא מדובר במקרה אחד, אלא מזה זמן רב המצב התחזוקתי של בניין רשות המיסים בנתניה גרוע וכי במקום ליקויים רבים, אשר לעתים מסכנים את העובדים ואת אלפי תושבי נתניה והאזור המגיעים מדי יום לקבל שירות במקום.

בעקבות ליקויים רבים החלו בהסתדרות כבר לפני חודשיים בהליך של הכרזה על סכסוך עבודה, אשר עוכב בעקבות הבטחת רשות המיסים לתקן את הליקויים. אולם, בעקבות המקרה האחרון מתכוונים בהסתדרות להמשיך את הליך הכרזת סכסוך העבודה.

גורם בכיר מסר, כי מדובר בבניין ישן הסובל מבעיות רבות: "ביום ראשון השבוע אירע שיטפון במשרדים. מדובר בנזילות מים שמשפיעות ומשליכות על קווי חשמל והמחשוב. יש בעיות קשות של שירותים, ביוב ומטבחים. לוחות של תקרות אקוסטיות נפלו, ככל הנראה, בעקבות הרטיבות והמצב העגום נמשך מזה זמן רב".

גורם נוסף סיפר, שמדובר על מצב שנמשך זמן רב: "העובדים נשלחו לבתיהם והמשרדים נסגרו, אבל מזה זמן רב העובדים מגיעים למקום עבודה מסוכן. מדובר בבעיות צנרת, איטום, לוחות של תקרה אקוסטית שנופלים ובעיות כלליות. הנהלת רשות המסים צריכה להבין שהבניין זקוק לשיפוץ יסודי. הם ממתינים להקמת קריית הממשלה בנתניה, אבל זה יכול לקחת גם עשר שנים, לא יתכן, שהעובדים ואלפי תושבים שמבקרים כל יום בבניין יסכנו את חייהם בהתחשמלות, החלקה, נפילה או כל תאונה אחרת בעקבות הליקויים".

הגורם הוסיף: "יש כבר גבול כמה אפשר לספוג ולהמשיך כאילו כלום. המדינה חוסכת, הם מדברים על תכנית חומש עד שתקום קריית ממשלה, אבל אפילו אין תכניות, מדברים על 10 שנים קדימה? זה לא רק אלפי אנשים שמגיעים, לא יתכן שהעובדים יאלצו לעבוד במקום מסוכן ולא בטוח. כשאדם לא משלם מסים מעקלים לו את הבית, כשמדובר במדינה הכל מותר? אדם לא יכול להיכנס אפילו לשירותים שם. המקום צריך להיות מקום המכבד את יושביו ואת הקהל שמגיע".

"אתה לא יכול לשבת עם נישום ולקבל קהל כשמטפטפים עליך מים. בנוסף הריצוף זוועתי. לוחות התקרה באחד המבנים נפלו. בקיצור קטסטרופה. זה נורא ואיום. אנשים משלמים מסים ראוי שהמשרד בנתניה יכבד אותם. בכל מקום המדינה מצמצמת חונקת. זה סכנה גם לציבור" המשיך.

יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה, משה סמיה, מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי: "מזה מספר חודשים אנחנו מתריעים, אם באופן ישיר ואם באמצעות ועד העובדים, לרשות המסים, על פגמים מהותיים במבנה שמשרת את רשות המיסים בנתניה, אשר מהווים מעבר להיותם מטרד, מהווים סכנה אמיתית לחייהם של העובדים ושל הקהל המגיע למקום. זה דבר שלא מתקבל על הדעת בלשון המעטה. הכרזנו במרחב על סכסוך עבודה, ביקשנו אישרור של הסכסוך ברמה הארצית. הובטח לנו לטפל בבעיות המהותיות באופן מיידי. בפועל הראיה הטובה ביותר היא מה שקרה ביום ראשון בבוקר – דבר לא השתנה. נמשיך לפעול למען רווחתם של העובדים ותנאי עבודתם. נפעל בצעדים ארגוניים המתבקשים במקרה הזה".

ד"ר ניסן שריפי, אשר התריע בעבר מפני מסוכנותו של המבנה מסר, כי "אם היה מדובר במבנה בבעלות פרטית, אזי מזמן הוא היה מוכרז כמבנה מסוכן, אבל למדינה מותר הכל, גם לפעול תוך סיכון של ממש לחיי אדם".

לנתניה און ליין – נתניה און ליין נודע, כי תיקון ההצפה יארך מספר ימים ועד אז יהיו משרדי רשות המסים סגורים. עוד נודע, כי משרדי הממשלה אינם יכולים לעבור למשרדים אחרים והם תלויים במנהל הדיור הממשלתי, הוא המחליט והקובע על מעברים. ברשות המיסים מודעים לבעיית המבנה הישן, אולם כפי שנודע, בניית קריית הממשלה מתעכבת והמשרדים יישארו סגורים עד שיתבצעו התיקונים.

מרשות המסים נמסר בתגובה, כי "יצוין כי עד למציאת פתרון קבע, הרשות משקיעה משאבים רבים בתחזוקת המבנה ושיפור התנאים לעובדים ולציבור ובכלל זה תיקונים נרחבים בהתאם לדרישת כיבוי אש כגון: טיפול מקיף ויסודי בארונות חשמל הכולל איטום בחומר מעכב בעירה, פתיחת דלת חירום באולם הגבייה, הוספת עמדת כיבוי אש ועוד. בימים אלה נמשך הטיפול בתיקון ליקויי בטיחות ותחזוקה בתיאום עם כיבוי אש ומינהל הדיור הממשלתי."

כתבות נוספות העשויות לעניין אתכם:

דרישה לסגור לאלתר את מבנה מס הכנסה נתניה בעקבות ליקויים

רחלה וזכריה מציגים: אהבה כנגד כל הסיכויים

עשרות עצורים בפרשה 278: הונאת ענק חובקת עולם

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן