עוגת גבינה קדאיף

עוגת גבינה קדאיף וכל מילה מיותרת. תאמינו לקונדיטור סער אהרוני, שזו הולכת להיות העוגה הכי מבוקשת בשולחן המשפחתי 

4
905
מתכון עוגת גבינה קדאיף. חג שבועות עם נתניה מבשלת
עוגת גבינה עם שכבות של שיערות קדאיף. צילום Bigphoto

עוגת גבינה היא חלק בלתי נפרד ממסורת חג  שבועות. עוגת גבינה קדאיף היא התרומה שלי למסורת המשפחתית ולחג האהוב עליי מבחינה קולינרית.

חבריי יודעים, שאני אוהב גבינות ועוגות גבינה (ורצוי עם נגיעות שוקולד) הן סוג של התמכרות מוכרת אצלי. מתכון לעוגת גבינה קדאיף הוא אחד המתכונים הקלים יותר להכנה. מה תהיה התוצאה? גם אם ממש תנסו לקלקל, תצא לכם עוגה שתיראה כאילו צולמה לקטלוג ושכבות הקדאיף הקריספי הטבול במי סוכר יחד עם קרם גבינה מועשר בשוקולד לבן איכותי, פשוט יעיפו אתכם. אז… תקפצו לסופרמרקט הקרוב, שימו עליכם סינור כי נתניה מבשלת מתכונים.

 

עוגת גבינה קדאיף / מתכון לעוגת גבינה עם שכבות קדאיף

מרכיבים לבסיס

60 גרם ספוג ג’לטין  (14 גרם ג'לטין ספוג  ב-46 מ"ל מים)
130 מ"ל חלב
110 גרם סוכר
200 גרם שוקולד לבן (קצוץ מראש)
30 גרם חמאה
250 גרם ריקוטה
250 גרם גבינת שמנת
500 מ"ל שמנת מתוקה

מרכיבים לסירופ:
200 גרם סוכר
240 מ"ל מים
כף מיץ מלימון
כף  מי ורדים/ או מי זהר (או יותר לימון למתעצלים להשיג)

מרכיבים לשכבות  הקדאיף:
חבילה  של קדאיף  – רצוי מעל 300 גרם
150 גרם חמאה מומסת

שלבי הכנה:

1. מתחילים עם המילוי. משלבים בקלחת על אש נמוכה את החמאה, השוקולד הלבן  והחלב. מערבבים עד  שהשוקולד הלבן נמס. לאחר שהוא נמס מורידים מהאש ומשלבים את ספוג הג'לטין. מערבבים לאיחוד ומשאירים בצד עד  השימוש.

2. לקערת המיקסר משלבים את גבינת השמנת ואת הריקוטה פרסקה. כנ"ל את הסוכר. עובדים עם המיקסר עד להטמעה של הסוכר לגמרי. מוסיפים למיקסר  את מסת השוקולד עם הג'לטין שהמסנו מקודם. מערבבים או עובדים עם המיקסר עד לאיחוד חומרים .

3. כל מה שנותר הוא להקציף את השמנת המתוקה  ולהפוך אותה לקצפת יציבה. לקפל אותה אל המסה המשולבת של השוקולד והגבינות – עד לקבלת מסה אחידה וקטיפתית. את המסה נכניס למקרר עד לשימוש.

הכנת סירופ וקדאיף:

4. מביאים לרתיחה את חומרי הסירופ, חוץ ממי הוורדים (מי שלא אוהב שיוותר וישים במקום שלוש ארבע טיפות לימון). מרתיחים ל-15 דקות, מוסיפים מי ורדים ומבשלים עוד שתי דקות. מורידים מהאש ומשאירים  בצד .

5. מחלקים את חבילת הקדאיף לשלושה חלקים. מרפדים את תבניות האפיה בקדאיף. יוצקים חמאה מומסת ומפזרים מעט אבקת סוכר – מעט לכל שכבה. מכניסים לאפיה של 10-12 דקות בתנור שחיממנו מראש לחום של 190 מעלות. הצבע אמור להיות זהוב ומשגע ! מוציאים ומיד יוצקים מהסירופ. מקררים את השכבות לחלוטין לפני המילוי

4. הליך המילוי הוא יחסית קל. מניחים שכבת קדאיף בתחתית. אם נוח לכם לעשות את המילוי כשהבסיס  הוא בתוך פורמה/ תבנית אז  בהחלט אפשרי. ממלאים בנדיבות מהמילוי ומרפדים בעוד שכבה של קדאיף. כך חוזר חלילה גם שכבה שלישית. מקשטים בקרם עילי ומעל מפזרים מעט שיערות קדאיף.

זהו, עוגת גבינה קדאיף מוכנה. בתיאבון…

מתכונים לעוגות גבינה:

הכי לוהט: מתכון לעוגת גבינה קלאסית

מתכון ראסגולה – כדורי גבינה במי ורדים (המטבח ההודי)

מתכון לעוגת קרם לוטוס וגבינה

4 תגובות

  1. במקרה הגעתי אליך בהחלט ניראת עוגה שווה מתכון מובן אכין אותה בהחלט .תודה ששיתפתי .

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן