"ספוקנוער" – שיח פתוח בין בני הנוער

0
123
באדיבות מועצת חוף השרון

אלימות, פורנוגרפיה, בעיות חברתיות, פליטים ומעמדות הם חלק מהנושאים הנידונים בקבוצת "ספוקנוער", שנפתחה לאחרונה בבית החינוך המשותף של המועצה האזורית חוף השרון.

ממועצת חוף השרון נמסר, כי ארגון "הספוקנוער" הוא מיזם חינוכי חברתי, המאפשר לבני נוער לבטא את עצמם באמצעות "ספוקן וורד" – מילה (או שירה) מדוברת – סגנון ביטוי עצמי שמשלב כתיבה, קצב ועמידה מול קהל.

באמצעות ה"ספוקן וורד" לומדים בני הנוער להתנסח באופן שוטף, להקשיב ולבטא רגשות. היא מייצרת במה לסיפורים, לכאבים, לשמחות, ולקולות שאין להם מקום על בסיס יומיומי, ובכך מסייעת ליצירת חברה אמפטית יותר. הקבוצה היא חלק מפעילות מצילה – אגף חברה ומניעת פשיעה במשרד לביטחון פנים במחלקת החינוך, האחראית על מניעת התנהגות סיכונית ומסכנת במועצה.

המפגשים של ה"ספוקנוער" מתקיימים בבית הספר בסוף יום הלימודים. במפגשים עובדים על מגוון תחומים – תרגילי כתיבה, חריזה וכל מה שקשור לכתיבת שירה. כמו כן עובדים על עמידה מול קהל, ולומדים כיצד לדבר מול קהל רחב. התכנים העולים במפגשים מגוונים ובאים מעולמם של בני הנוער.

ליזי בוקובזה, רכזת מצילה, מסרה, כי "המיזם הזה ייחודי, משום שהוא בעצם מאפשר פתיחות ושיחה בין בני הנוער, שכן לא תמיד יש להם מקום או אומץ לבטא את עצמם. כאן יש להם הזדמנות להיפתח ולומר את מה שיש להם במגוון רחב של נושאים, מבלי להיות חשופים לביקורת חריפה. בסוף התהליך יתקיים מופע של ה'ספוקנוער' מול כל תלמידי בית הספר. כשילד עומד ומדבר על הנושא מול כל התלמידים וצוות בית הספר, זה עושה עבודה טובה יותר בהעברת המסר מאשר כל מרצה חינוכי שנביא מבחוץ".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן