סימון דוידסון: מדיניות קבינט הקורונה מחקה דור שלם של ספורטאים

המדיניות להקטנת קצב ההדבקה בקורונה, ללא כל סימוכים אפידמיולוגים, מחסלת דור שלם של ספורטאים מקצועיים - מעל 70,000 במספר, כך קובע סימון דוידסון, יו"ר איגוד השחייה הישראלי

0
819
שחייה, איגוד השחייה, סימון דוידסון
אליפות נתניה הפתוחה בשחייה. מכון וינגייט. צילום ארכיון רן אליהו

המדיניות להקטנת קצב ההדבקה בקורונה, ללא כל סימוכים אפידמיולוגים, מחסלת דור שלם של ספורטאים מקצועיים – מעל 70,000 במספר, כך קובע סימון דוידסון, יו"ר איגוד השחייה הישראלי.

"בחודש מרץ, עם התפרצות נגיף קורונה, שלחה הממשלה את כל הספורט הישראלי לחודש וחצי של סגר", פותח ואומר בימון דוידסון המכהן גם כחבר הוועד האולימפי.

"אם ניתן אז להבין צעד זה, כי לא באמת ידעו כיצד להתמודד עם מגפת הקורונה", היום, מאז הסגר השני, כל יום בו ספורטאי תחרותי יושב בבית, המשמעות היא חיסול הספורט המקצועי בישראל.

בענף השחייה מתאמנים 7700 ספורטאים וספורטאיות מגיל שש ומעלה. השחיינים מתאמנים ב-67 אגודות. מדובר בשחיינים, המתאמנים עם מאמן, לפחות חמישה ימים בשבוע ומעלה.

מאז נקבע הסגר השני, כולל פתיחתו ביום ראשון האחרון, לא ידוע כלל מתי ספורטאי ישראל, אלה המוגדרים על-פי חוק כמי שעוסקים בספורט מקצועני, חוזרים לפעילות.

בשיחה עם סימון דוידסון קובע האחרון, כי את נזקי החלטות קבינט הקורונה ומשרדי הממשלה הרלוונטיים – החלטות שאינן מבוססות על ממצאים אפידמיולוגיים – ישלמו ענפי הספורט המקצועיים עוד שנים ארוכות.

קבינט הקורונה – החלטות ללא כל היגיון והצדקה אפידמיולוגית

עד כמה המצב קשה בספורט התחרותי בכלל ובענף השחייה בפרט – השייך לקטגוריית ענפי הספורט האישיים? 

"המצב הזוי וקשה מאוד. במהלך תקופת הביניים בין הסגר הראשון לשני, איגוד השחייה קיים ארבע תחרויות ואלפי שחיינים מכל הארץ התאמנו. באימונים ובתחרויות נרשמו אפס מקרי הדבקה. מאז הסגר השני הכל הושבת שוב".

"הסיטואציה כיום היא, שמכל רחבי ישראל ניתן אישור רק לעשרים שחיינים ושחייניות להתאמן במכון וינגייט. אלה שחייני העל של ישראל. ומה עם דור העתיד?".

"כדי להבין עד כמה המצב קשה: על כל 1000 ספורטאים שמתחילים מגיל שש, מגיעים בגיל צעיר לחמישה, שישה ושבעה אימונים בשבוע, יגיעו לטופ אחוז בודד".

יש לך דוגמא עד כמה המצב מסכן את עתיד שחייני העתיד של ישראל? 

"בקבוצת הפועל דולפין נתניה ישנם 1000 שחיינים פעילים. מתוכם 240 שחיינים ושחייניות תחרותיים הרשומים באיגוד השחייה. כיום, רק לחמישה מתוכם אישור להתאמן".

"כל ספורטאי תחרותי, שאימוניו פוסקים לחודש, גם אם יתאמן לבד בבית, יצטרך לפחות שלושה חודשים של אימון כדי להחזיר לעצמו את מה שהפסיד בהיבט ההישגי.

"אנחנו, כאן, לא מדברים על חודש, אלא על תקופות ארוכות יותר. זה מבלי להתייחס לנזק הנפשי שנגרם לספורטאים תחרותיים, המורגלים להתאמן כל יום, ובמרבית הפעמים גם פעמיים ביום".

"הערכה שלנו באיגוד, כי אם הממשלה לא תתעשת ותחזיר את הספורט התחרותי לפעילות, לפי כל כללי הבטיחות הנדרשים, 40% מהספורטאים לא יחזרו לפעילות. המשמעות היא סגירה של אגודות ספורט שיתמוטטו כלכלית".

סימון דוידסון: האטימות חוגגת

האם כיו"ר איגוד השחייה ניסית לשכנע את המשרדים הרלוונטיים?

"אין עם מי לדבר. פנינו למשרד הבריאות, למשרד הספורט, למשרד ראש הממשלה. כלום. אפילו תשובות לא קיבלנו. הנושא אפילו לא מגיע לדיון בקבינט הקורונה".

"לצערי, רק גופים שיש להם כוח פוליטי, דנים בצרכים שלהם. זה אבסורד. קיבלו החלטה ללא כל תימוכין אפידמיולוגים. והרי הוכחנו בענף השחייה, בתקופת הביניים, שאפשר להתאמן בבריכה ואפילו להתחרות, עם אפס מקרי הדבקה. עצוב שכך זה המצב".

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן