סיירת קקי הכפילה כמות הדוחות לבעלי כלבים שלא אוספים צואה

1
478
צואת כלבים נתניה
צילום fotolia

פחות מחמישה חודשים לאחר שעיתון נתניה און ליין, הפעם בשיתוף מינהל הפיקוח והאכיפה, חידש את מאבקו הציבורי בטיפול באחת הבעיות המטרידות יותר את הציבור- צואת כלבים שאינה נאספת על-ידי בעליה – מדווח מינהל הפיקוח על עלייה חדה במספר הדו"חות שחולקו וקורא לתושבים להמשיך ולדווח על אזורים המוגדרים כבעייתיים. מניתוח האזורים הגיאוגרפים בהם חולקו הדו"חות עולה, כי מרבית הדו"חות התמקדו בשורה של אזורים ונקודות שהוגדרו על-ידי תושבים "בעייתיות". בימים אלה, כך נמסר, בעקבות מפגש שהתקיים עם נציגות ועד שכונת רמת פולג- עיר ימים בהשתתפות המשנה לראש העיר, הרצל קרן, תתוגבר האכיפה במספר רחובות שהוגדרו "בעייתיים" (פולג הוותיקה). כמו כן, נמשכת הפעילות במרכז העיר, המתמקדת בגן גורדון וכן באזור הטיילת ורחוב סמילנסקי. במהלך החודשים האחרונים, לראשונה מזה שנים ארוכות, חולקו דו"חות גם בשכונות ותיקות – בהן דורה, אזורים וכן ותיקים.

בעקבות כתבת תחקיר שפרסם נתניה און ליין בחודש ינואר ועיקרה סמטה במרכז העיר ששבוע לאחר ששופצה התמלאה בצואת כלבים באין הרתעה– הורה ראש מינהל האכיפה, אלון אהרון, על חידוש פעילות "סיירת קקי" במתכונת בה פעלו הפקחים בשנת 2010. מנתונים שהוגשו לעיתון עולה, כי בין החודשים ינואר עד ל-15 במאי חולקו 163 דו"חות. לשם השוואה, במהלך כל שנת 2015 חולקו כ-200 דו"חות בלבד.

מעקב קבוע
נושא צואת כלבים בשטחים ציבוריים ואי-איסופם על ידי בעליהם עלה, לראשונה, לתודעה ציבורית בשנת 1994 – עת פרסמה אופירה חסיד בנתניה און ליין כתבה מקיפה בנושא – כתבה בה התברר, כי עיריית נתניה כלל לא אוכפת את החוק בנושא. שורה ארוכה של כתבות במהלך אותו עשור ועד שנת 2009, בה חילקו פקחי העירייה באותה עת שלושה דו"חות בלבד במהלך עשור שלם, הובילו לדיון חריף במועצת העיר. בעקבות העלאת הנושא לדיון ציבורי על-ידי חבר המועצה לשעבר, עו"ד שלמה רוזנווסר, שונתה המדיניות העירונית – בה נמנעו עד לאותה תקופה פקחי העירייה להשתמש בסמכויות המוקנות להם בחוק.

בשנת 2010 חולקו 663 דו"חות לתושבי העיר שלא דאגו לאסוף בשקית צואת כלביהם ובשנת 2011 חולקו 432 דו"חות. בין השנים 2013 ועד 2015 חולקו, בממוצע, כ-200 דו"חות בשנה. בעיריית נתניה הסבירו זאת באותה תקופה במה שהגדירו "ירידה טבעית לאור המודעות הגוברת של הציבור באיסוף צרכי הכלב באמצעות שקית". ואולם, בדיקת נתניה און ליין העלתה, כי כמות התלונות מצד התושבים הנתקלים בצואת כלבים לא פחתה. בשיחות שקיימו כתבי נתניה און ליין עם עשרה מנקי רחובות וגנים ציבורים טענו המרואיינים, כי התופעה לא רק שלא פחתה אלא החריפה וכי הם לא נתקלים, כמעט, בפקחים.

בעקבות נתונים אלה, כאמור, הנחה אלון אהרון את פקחיו להגביר הפעילות, לא להפעיל שיקול דעת ולא "לגלות" רחמים. במקביל פועלים בחודשים האחרונים, ולא רק במבצעים נקודתיים, פקחים בלבוש אזרחי. קוראי נתניה און ליין מוזמנים להמשיך לשלוח ולהעלות תמונות של צואת כלבים, כולל ציון מיקום ותאריך בעמוד הפייסבוק של העיתון. הפרטים יועברו, בדיוק כמו בחודשים האחרונים, ישירות למערך האכיפה העירוני.

צואת הכלבים על משטחי הדשא בסמטה
צואת הכלבים על משטחי הדשא בסמטה

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן