סחר בסמים ונדון ל-4 חודשי עבודות שירות

0
101
עו
מייצג. עו"ד מירון רוזנטל. תמונת ארכיון

תושב האזור (24) נדון לארבעה חודשי עבודות שירות וקנס בסך 1000 שקלים בלבד בגין סחר בסמים. נגד הצעיר הוגש כתב אישום ובו 27 אישומים בגין החזקת סמים שלא לצריכה עצמית, יבוא, יצוא והספקת סמים מסוכנים.

בכתב האישום המקורי פורטו ב-27 אישומים, מקרים בהם מכר הנאשם סמים לאחרים. מאחד האישומים עולה, כי הנאשם מכר סם לקטין. במסגרת הסדר טיעון, שנעשה בין פרקליטו של הנאשם, עו"ד מירון רוזנטל לתביעה, תוקן כתב האישום לאישום אחד של החזקת סם שלא לצריכה עצמית ורק 12 אישומים בעבירה של סחר בסמים.

התביעה טענה במהלך הדיון, כי למרות שמדובר בעבירה חמורה בעונשה 20 שנות מאסר, יש לתת משקל גבוה לשיקומו של הנאשם, אשר סיים בהצלחה הליך טיפולי, השתלב בעבודה ואף משתתף במסגרת טיפולית. כמו כן הנאשם נטל אחריות למעשיו והודה בכתב האישום המתוקן. "נעתוק לעונש בסטיה מהמתחם ובהסכמה לעונש של ארבעה חודשי עבודות שירות, זאת לצד רכיבים נוספים בהם מאסר על תנאי, קנס, פסילת רישיון, פסילה על תנאי והתחייבות" הוסיפה התביעה.

פרקליטו של הנאשם, עו"ד מירון רוזנטל, ביקש מבית המשפט לכבד את הסדר הטיעון ופירט את נסיבות חייו הלא פשוטות ומשבר שעבר הצעיר, אשר, לטענתו, גרמו לו להידרדר.

שופט בית משפט השלום בנתניה, עמית פרייז, קיבל את הסדר הטיעון וקבע, כי "המדובר במעשים שבוצעו לפני כשנתיים כאשר מאז הנאשם עבר כברת דרך משמעותית, כפי שעולה מתסקירי שירות המבחן, וזאת בעקבות ההליך הנוכחי שאף פגע באופן כזה או אחר בחירותו של הנאשם. במצב דברים זה טוב עשו הצדדים שהעדיפו את הפן השיקומי והסכימו כי עונשו של הנאשם יהיה על דרך עבודות שירות".

השופט פרייז הטיל על הנאשם ארבעה חודשי עבודות שירות, 15 חודשים מאסר על תנאי, קנס בסך 100 שקל והתחייבות בסך 5000 שקל. כמו כן נדון הנאשם לפסילת רישיון על תנאי למשך שנה.

עו"ד רוזנטל מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "מדובר בענישה קלה שחורגת מאוד ממתחם העונש בגין עבירות סחר בסם מסוכן שבגינם מקבלים ענישה של מאסר בפעול לתקופה לא מבוטלת. מרשי עבר תקופה לא פשוטה ויצא ממעגל הסמים. אני שמח שהמדינה באמצעות התביעה לוקחת בחשבון את מאמצי השיקום ושמה לה את השיקום בראש סדר העדיפויות".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן