נתניה: 22 תלמידים יצאו לטיול ו-15 הושארו בבית ספר

0
86

תלמידי כיתה ד' באחד מבתי הספר בנתניה, הגיעו ביום רביעי האחרון לבית הספר וגילו, כי מחכה להם אוטובוס ליציאה לטיול ל"מיני ישראל". זמן קצר לאחר מכן נודע להם, כי לטיול יצאו 22 תלמידים מתוך 37 התלמידים הלומדים בכיתה. 15 תלמידים הושארו בבית הספר.

אחת התלמידות סיפרה לאמה, שזעמה וביקשה הסבר מהמורה מדוע בתה וילדים אחרים לא יצאו לטיול? האמא סיפרה לנתניה און ליין – ksn, כי המורה אמרה לה, שרק תלמידים שחל שיפור בהתנהגותם יצאו לטיול: "התקשרתי למורה ושאלתי במה מדובר, שאלתי למה הבת שלי לא יצאה, שכן שילמתי את כל התשלומים. היא ענתה לי שבית הספר החליט לתת צ'ופר לתלמידים שההתנהגות שלהם השתפרה. זה משהו שלא נשמע לי הגיוני, לא יכול להיות שרק ילדים שהראו השתפרות יצאו לטיול. לבת שלי אין שום בעיות התנהגות. מי מחליט מי כן יצא לטיול ומי לא? אני לא אסכים לאפליה כזו. לא יתכן שיעשו לעוד ילדים דברים כאלה. לא יתכן שלא ידעתי כהורה שיוצאים לטיול. משהו פה לקוי מאד. לא יכול להיות שיעשו איפה ואיפה".

האמא המשיכה ואמרה, שאין בכוונתה לוותר, פגישה נקבעה עם מנהלת בית הספר לברר את העניין. בנוסף מסרה: "גם אם יש ילדים עם בעיות התנהגות, לבת שלי אין בעיה כזו, במקום להצמיח אותם אתם מורידים אותם למטה?".

גורמים בעיריית נתניה מסרו, כי התשלום לטיול מומן מכספי תרומות: "מנהלת בית הספר הוציאה לטיול ילדים שהשתפרו בלימודים כצ'ופר. שנה שעברה הבת של המתלוננת יצאה. המנהלת הוזמנה לבירור על ידי המפקחת". עוד נמסר, כי "בכל מקרה זו טעות לנהוג כך וחבל שזה עלה בדרך זו".

יו"ר ועד ההורים העירוני, סמדר סגל, זעמה אף היא כשנודע לה אודות הטיול. לנתניה און ליין – ksn, מסרה: "מעל 20 שנה שאני פעילה בוועד ההורים ועד היום לא פגשתי החלטה פוגעת וחסרת לב. איך מנהלת בית ספר יכולה להוציא חצי כיתה לטיול וחצי לא? האם לא נכון לדאוג לכל ילדי בית הספר? מדוע לא תתרימו עבור ילדים שאין להם את האפשרות? תתעוררו! תעשו חשבון נפש! בשלב זה אני אדרוש לבצע בדיקת כספי הורים בבית הספר עבור שנה הלימודים האחרונה".

נציגת ועד ההורים של בית הספר מסרה, כי "לא מדובר על טיול שנתי כלשהו מטעם משרד החינוך. הפעילות היתה תרומה שאינה כספית. תרומה זו ניתנת לבית הספר כבר כמה שנים וכל שנה יוצאים לפעילות זו 120 תלמידי כיתות ב'-ו' ששיפרו את התנהגותם מתחילת בשנה. הבת של המתלוננת יצאה לפעילות זאת בשנה שעברה. בכל מקרה תתקיים פגישה בין מנהלת בית הספר למתלוננת".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי לצורך בדיקת הנושא, יערך בשיתוף הפיקוח של משרד החינוך, בירור מול הנהלת בית הספר".

נתניה און ליין

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן