נתניה: תלמיד י"ב פיתח מנוע אקולוגי

2
133

שגיא גיאת, תלמיד ישיבת בני עקיבא, זכה בזכות הפיתוח במקום שני בתחרות בינלאומית לנוער בנושא תחבורה אקולוגית

שגיא גיאת (18) תלמיד כיתה יב' בישיבת בני עקיבא – נתניה פיתח מנוע המפחית משמעותית את רמת החיכוך ואיתו גם את צריכת הדלק וזכה, בשיתוף שלושה תלמידים נוספים מחוץ לנתניה, במקום השני בתחרות עולמית "תחבורה אקולוגית", שנערכה באילת.

התחרות נערכה במסגרת כנס נוער בינלאומי לאנרגיות מתחדשות הנערך מדי שנה בקיבוץ הסולארי יהל שבערבה הדרומית במסגרתו גם מסיירים הנערים באתרי אנרגיה מתחדשת ובפרויקטים להתייעלות אנרגטית באילת ובחבל אילות.

בין המשתתפים ניתן היה למצוא זוכים במדליות מאולימפיאדות בינלאומיות למתמטיקה ופיזיקה, אשר הציגו את ההמצאות שלהם בתחומים: ביומימיקרי (חיקוי של הטבע), בניה ביו- אקלימית, בידוד ואוורור במבנים, נוחות תרמית במבנים, שימוש בתאורה טבעית במבנים, תחליפי תחבורה ורשת חכמה. בסה"כ התמודדו בכנס תלמידים מ – 18 מדינות בעולם בתחום התחבורה האקולוגית.

כאמור, במקום השני זכה תלמיד מישיבת בני עקיבא ואילו במקום הראשון זכה תלמיד מסרביה ובמקום השלישי – תלמיד מצ'כיה, כאשר שלושת המקומות הראשונים זיכו את הזוכים בפרסים כספיים ובתעודות.

התלמיד הזוכה נמנה על קבוצת תלמידים מצטיינים בפיזיקה, הלומדת את המתכונת הרגילה של לימודי הפיזיקה ובנוסף – עובדת בהנחיית מי שמשמש כמרכז לימודי הפיזיקה בישיבה, ד"ר מרק גלר, על פרויקטים שונים, המרחיבים את תחום הלימוד ומביאים את התלמידים להתנסות מעשית מרתקת של הדרך שבה הופכת אנרגיית השמש לאנרגיה חשמלית.

לפני כשנה זכו שלושה תלמידים מישיבת בני עקיבא ומתיכון שרת – נתניה בשלושת המקומות הראשונים בתחרות בינלאומית בפיזיקה לאנרגיות מתחדשות בו השתתפו נציגים מ – 12 מדינות בעולם, אשר התחרו ביניהם על ההמצאה המוצלחת ביותר בתחום ההתייעלות האנרגטית.

על הזכייה ברכה מחזיקת תיק החינוך, סגנית ראה"ע  ד"ר אביטל לאופר, שאמרה לנתניה און ליין – ksn, כי "מעבר להישג המרשים במיוחד, קיימת מגמה ברורה של מצוינות ראויה לשבח – הן מצד התלמידים והן מצד צוותי ההוראה וההנהלה. זו בהחלט גאווה גדולה לבתי הספר ולעיר נתניה".

 

 

 

 

 

2 תגובות

  1. לזה קוראים חינוך , הוכחה קלאסית של שילוב השתים בית ובית הספר שמשקיעה בתלמידיו כל הכבוד ,לשגיא גיאת על ההישגים ובהחלט שאפו לישיבת בני עקיבא על ההשקעה יש שכר בעמלכם ולכם ההורים רוב נחת משאר הילדים

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן