נתניה: תלמידי תיכון פיתחו מערכת ניהול שריפות מהאוויר

0
203
תמר אריאל נתניה - תלמידי פיזיקה
ניסוי היתכנות ברמות מנשה. תלמידי תמר אריאל - נתניה, נציגי כיבוי אש וחברת Bluebird Aero Systems

הישג משמעותי לתלמידי מגמת הפיזיקה בבית ספר ממ"ד "תמר אריאל" (שפירא): ניסוי היתכנות ראשון למערכת חישה אווירית – ניהול אירוע אש מרחוק, אותו פיתחו התלמידים בשיתוף עם חברת Bluebird Aero Systems, ובליווי נציגי כיבוי אש.

למערכת נתניה און ליין נמסר, כי במסגרת הניסוי אשר בוצע בקיבוץ רמות מנשה, נבחנה המערכת הניסיונית המסוגלת לזהות שריפה כבר בשלביה הראשונים. את ההשראה לפרויקט קיבלו התלמידים מאסון הכרמל בו מצאו את מותם 44 אנשים ואלפי דונמים של חורש טבעי עלו באש.

לדברי מנכ"ל חברת Bluebird, רונן נדיר, אשר ליווה והנחה אישית את התלמידים בכל המהלכים, המערכת כוללת שלושה חלקים: מערכת אווירית מטען ייעודי המיועד להתקנה על כטב"מ (כלי טיס בלתי מאויש) ובו מצויים חיישני לחות, טמפרטורה, מדידות רוח, מדידות גז תוצרי שריפה, מצלמת יום ומצלמת לילה. מערכת קרקעית המשדרת את מיקומה ומכילה אלגוריתמים שונים וכפתור מצוקה הנישא על ידי הכבאים ומערכת ניהול ובקרת אירוע בו מוצגים כל הנתונים והדיווחים בזמן אמת.

קדמו לניסוי ההיתכנות שורה של ניסויים מבוקרים של כל אחד מהמרכיבים בנפרד – ניסויים שבוצעו על-ידי התלמידים. בין השאר, ניסוי שהתקיים בנתניה במהלך ל"ג בעומר, במסגרתו מופו ואופיינו מדורות ל"ג בעומר בשטח העיר נתניה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן