נתניה: שיא בפניות לשירות יעוץ לאזרח

0
99
שירות יעוץ לאזרח נתניה. צילום באדיבות עיריית נתניה

מתנדבי שירות יעוץ לאזרח טיפלו בשנת 2015 במספר שיא של כ-7,000 פניות בתחומים שונים. נודע, כי כ- 1500 פניות עסקו ביעוץ בנושאי חוק ומשפט.

ב-ש.י.ל נתניה פועלים 40 מתנדבים, היועצים בתחומים רבים ומגוונים. המתנדבים עוברים סדנאות הכשרה והתמקצעות ע"י אנשי מקצוע. כמו כן השירות מקושר למוקדים אחרים כמו משרד החינוך, משרד הפנים ומוקדים אחרים, כאשר הקשר מתבטא בהעברת מידע ובקבלת פניות והעברתם להמשך טיפול. השירות פועל תחת מחלקת ההתנדבות העירונית בניהולה של אתי יוזף ובשיתוף משרד הרווחה והשירותים החברתיים.

מעיריית נתניה נמסר, כי בשנת 2015 חל גידול במספר הפניות של תושבי העיר לשירות. לדברי יוזף, ניתן לייחס את הגידול במספר הפניות לפעילות האינטנסיבית של השירות בשיתוף הסיוע המשפטי ופרויקט שכר מצווה, המתקיים על ידי לשכת עורכי הדין, במסגרת אגף הרווחה.

יוזף הוסיפה: "מאז קום המדינה אושרו חוקים וכללים רבים המגדירים את זכויות האזרח ואת חובותיו. לחוקים אלה יש סידרה של תקנות ונהלים המפרטים את כל אפשרויות המיצוי של הזכויות המגיעות לכל תושב ותושב, מאז הלידה ועד לפטירה, כאשר הזכויות מקיפות אוכלוסיות שונות ושירותים שונים. היעוץ וההדרכה המוענקים ב-ש.י.ל ניתנים על ידי צוות מתנדבים מנוסה העושה ככל יכולתו על מנת לסייע לפונה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן