נתניה: רעלת הריון נדירה התגלתה לאחר הלידה

0
257
ניצלה מרעלת הריון
חני מימון והאחות אירנה צ'רלניקוב. צילום יח"צ

חני מימון, תושבת נתניה, הגיעה למרכז הרפואי של מכבי שירותי בריאות בנתניה דרום, כחלק מהליך שגרתי של הוצאת תפרים לאחר לידה בניתוח קיסרי. במסגרת הטיפול, הבחינה אחות ליווי הריון, אירנה צ'רלניקוב, כי חני סובלת מבצקות קשות ברגליה. תחילה חשבה כי מדובר בסימפטום שכיח שמופיע לאחר הלידה, אולם לאחר שבחנה לעומק את מצבה, הבינה צ'רלניקוב כי מדובר במצב קיצוני העלול להעיד על התפתחות רעלת הריון.

הבצקות הקשות עוררו חשד אצל צ'רלניקוב, שבאופן מיידי ביצעה סדרת בדיקות מקיפות שכללו בין היתר בדיקות לחץ דם, שתן וחלבון. לאחר קבלת תוצאות הבדיקה החריגות, התעקשה כי על מימון להתאשפז באופן דחוף מחשש לרעלת הריון חמורה. מימון, אשר ארגנה את מסיבת הולדת הבן ביום למחרת, התקשתה להאמין שהמצב כה חמור, וביקשה לחזור לביתה בתואנה שהיא מרגישה מצוין. צ'רלניקוב לא ויתרה והתעקשה שמימון תגיע במהירות להמשך טיפול בבית החולים לניאדו בנתניה.

ואכן מימון אושפזה מיידית בלניאדו. לאחר שמונה ימי אשפוז במיון, שכללו מעקב וטיפול תרופתי ברעלת ההיריון, שוחררה חני לביתה. בימים אלו היא מתאוששת וחוזרת לשגרה.

אירנה צ'רלניקוב, המלווה נשים בתהליך ההיריון כבר למעלה מ-17 שנים, סיפרה: "אני תמיד מתעניינת בשלום המטופלת, וכמובן בתינוק החדש. במקרה הזה, ההתעניינות שלי הצילה חיים. לאחר שאישה יולדת זאת האחריות שלנו לוודא שהיא מתאוששת וחוזרת לשגרה. אני אחראית לבדוק שההיריון והלידה לא הביאו לסיבוכים, שיכולים להוות סכנת חיים ממשית. אני שמחה שההתעקשות שלי הצילה את חייה של חני".

מימון סיפרה בעקבות גילוי רעלת ההריון הנדירה, כי "לא היו סימנים מקדימים למעט הבצקות ברגליים, להן לא ייחסתי כל חשיבות, ומכאבי ראש אני סובלת בשגרה. בזכות התושייה של אירנה הגעתי לבית החולים, לקראת הערב, הוחמר מצבי ולחץ הדם שלי עלה. מאוחר יותר אובחנתי כסובלת מרעלת הריון נדירה – שלאחר הלידה. אילולא התעקשותה של אירנה, סבירות גבוהה כי לא הייתי מתפנה לבית החולים ואף הייתי עלולה לסבול מפגיעות בלתי הפיכות".

רעלת ההריון היא מחלה שנפוצה בכ-7% מההריונות, בעיקר אצל נשים בהריונן הראשון ועלולה לסכן את היולדת ואת העובר. המחלה גורמת לעלייה בלחץ הדם ולעיתים אף פוגעת בתפקוד הכבד והכליות. לרוב, התפתחות המחלה מופיעה במחצית השנייה של תקופת ההריון ואף לקראת סופו, אולם במקרים נדירים, כמו אצל מימון, היא מופיעה לאחר הלידה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן