נתניה: פוסט בפייסבוק עלה 25 אלף שקלים

7
140
צילום fotolia

לשון הרע: תושבת רמת גן תשלם 25 אלף שקלים פיצוי לתושב נתניה אותו כינתה "אנס" בפוסט בפייסבוק

 

"אתה האפס הגדול ביותר שנתקלתי בו מימי, ואני לא צריכה לפגוש אותך כדי לדעת את זה בוודאות מלאה", כך כתבה תושבת רמת גן לתושב נתניה במסגרת הודעה קבוצתית שפרסמה בקבוצה בפייסבוק, בה היו שניהם חברים. בהמשך ההודעה כתבה: "בחור שמקיים יחסי מין עם בחורה. לא משנה את חייה ולא רוצע את נפשה – הוא סך הכל עוסק בספורט מענג (בתקווה) לשני בני הזוג. מעיד על זה שאתה גם אנס. אין לי צל ספק שאנסת לאורך חייך".

בעקבות הדברים שנכתבו תבע נשוא הפוסט את האישה בגין לשון הרע. התביעה הוגשה לבית משפט השלום בנתניה.

בתביעתו טען, כי פרסומים אלה פגעו בשמו הטוב וגרמו לו בושה רבה בקרב מכריו ובני משפחתו. בכתב ההגנה טענה האישה, כי האיש הוא "בוגר" של פורום העוסק בתחום אמנות הפיתוי, וכי פורום זה מפרסם דברים המעודדים, לכאורה אונס, ושימוש באישה כאובייקט מיני. עוד טענה, כי לאחר שפורסמה תגובה של אדם ששמו זהה לשמו של התובע, היא סברה שהוא כתב אותה – על כן כתבה את הדברים. לדבריה יומיים לאחר מכן הוא פנה אליה בהודעה אישית, טען, כי לא בו מדובר וביקש ממנה להסיר את הפוסט. וכך עשתה. עוד לטענתה לא מדובר במונח "אונס" במובן הפלילי, אלא הכוונה ל"אונס אפור".

התובע הכחיש שהוא חבר בפורום העוסק באמנות הפיתוי וכי הוא דוחה בשאט נפש כל קישור של שמו למרכזים כאלה.
שופטת בית משפט השלום בנתניה, יעל קלוגמן, קבעה בהחלטתה, כי "אין ספק שמדובר בפרסום חמור, מכפיש ופוגע; אך על פי הנסיבות שצויינו לעיל, נראה כי נוסף על משכו הקצר יחסית, לא גלש היקפו, למעשה, אל מעבר למשתתפי "הקבוצה בפייסבוק" ובני משפחתו הקרובים של התובע. בנסיבות אלה, הנזק שנגרם לתובע התמקד בעיקר בעלבון, בכעס ובעוגמת הנפש שנגרמו לו, לנוכח הייחוס לו של מעשי אונס (בין פלילי ובין "אפור")". בנוסף לפיצוי בסך 25 אלף שקלים, קבעה השופטת קלוגמן, כי הנתבעת תשלם סכום של 20 אלף שקלים, שכר טרחת עו"ד.

7 תגובות

  1. מומלץ לקריאה לכל אלה שידם קלה על המקלדת ותגובותיהם ברשתות החברתיות יורות לכל כיוון – אחרת יהיו רבים שייאלצו להיפרד מכספם…

  2. ויקטור, אין בארץ חברות ביטוח המספקות ביטוח לשון הרע. יש שלוחות ישראליות לחברות בחו"ל, והפרמיה כל-כך גבוהה – עד שלא בטוח שזה משתלם. עדיף, פשוט, להגיב לגופו של עניין ולא לגופו של איש.

  3. ויקטור, חברות הביטוח לא מעוניינות להכנס לתחום הזה מחשש לגל תביעות שיגרמו להם להפסדים כבדים, באותה מידה גם אין ולא יהיה ביטוח בנושא אונס או התעללות.

  4. Israel Shved צודק! הפרמיה החודשית בביטוח אישי-מקצועי כל-כך גבוהה, עד שעיתונאים רבים ויתרו עליה – מתוך חשבון כלכלי פשוט, שהסיכון בתביעה והשלכותיה הכלכליות, לאורך של שנים, נמוך יותר. הבעיה היא בקרב "חובבי מלחמת המקלדות" שאינם מכירים את סעיפי חוק הוצאת לשון הרע ובטוחים שחופש הביטוי הוא בלתי מוגבל – עד כדי כך שכיום הוא גובל בחופש השיסוי.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן