נתניה: האם פארק איינשטיין ישמש נקודת מפגש ארצית?

1
1051
פארק איינשטיין נתניה
פארק איינשטיין - הדמיה

האם פארק איינשטיין, שבהקמתו הושקעו עד כה מעל 11 מיליון שקלים ואשר עומד בפני סיום, ישמש כפי שנטען בעיריית נתניה כנקודת מפגש ארצית בשל מיקומו הגיאוגרפי? גורמים בעירייה טוענים שהסיכוי לכך קטן – למרות היתרונות הסביבתיים. הסיבה, כך לדבריהם, נובעת מכך שמרבית המבקשים לפקוד פארקים עירוניים ברחבי הארץ מחפשים ערך מוסף שלפארק זה, שבשלב זה, אין, כמו לדוגמא דוכני מזון הפועלים בשבת כדוגמת פארק הרצליה.

פארק איינשטיין ממוקם בצפון העיר נתניה, סמוך לצומת הרחובות איינשטיין ושפינוזה, שטחו כ-20 דונם והוא נועד להעניק שטח ציבורי פתוח משמעותי לאוכלוסייה מגוונת של תושבי השכונות הצפוניות, ותיקות וחדשות.

בשל גודלו, מיקומו ונגישותו לכביש מספר 2 (החוף), כך נטען בעיריית נתניה, יהווה הפארק מרחב פנאי ונופש בעל משמעות עירונית, אבל גם בעל משמעות ארצית, כשהתכנון מתבסס על עקרונות קיימות, שמירת קרקע, חסכון אנרגטי, חסכון במים, ניהול נגר עילי וכן טיפוח החי והצומח.

אדריכל הפארק, לב וקסמן -גדעון שריג אדריכלים, אמר כי "פארק איינשטיין תוכנן על בסיס עקרון האיזון והשילוב בין אזורי פעילות אינטנסיביים כמו מגרשי משחק מגוונים, מתקני כושר, רחבות ושבילים לבין מרחב עם חוויה טבעית המבוססת על צמחיה מקומית, עצי בוסתן ומטע וכן על ערוצי ניקוז עם קנה, סוף וגומא. בפארק נוכל ללכת ולרוץ גם בשבילים רחבים ומזמינים וגם במסלולים מסקרנים דרך גשרונים, מכשולים ואתגרים ."

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, הוסיפה כי "פארק איינשטיין הינו נדבך נוסף במדיניות העירייה לקידום התשתיות בצפון העיר. במסגרת זו, הקמנו בית ספר חדש, מעון יום ומרכז קהילתי. כמו כן אנו מקדמים את הפיכתו של מסעף איינשטיין למחלף ועתה נמצאים בישורת האחרונה בכל הקשור להכשרתו של פארק איינשטיין שיהיה הפארק המוביל לא רק בנתניה אלא בשרון כולו."

מ"מ ראש העיר, עו"ד שירי חגואל, הממונה על הגנים והנוף בעירייה, התמקדה בקהלי היעד להם הפארק פונה: "מדובר בפארק ענק עם מתקנים מאתגרים ומסלולי הליכה היקפיים, פארק עם עצים והצללות, דשא סינתטי צבעוני ופינות ישיבה, שבתכנונו הושקעה מחשבה רבה כך שיתן מענה למגוון הגילאים, למשפחות, לקטנטנים וגם לגדולים. השלמנו את התשתיות, מתקני המשחק כבר הוזמנו ואנחנו ממתינים לקבלת המתקנים והקמתם. שיהיה לנו בהצלחה". הפארק מוקם במימון מפעל הפיס ועיריית נתניה.

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי נתניה אונליין: 

נתניה (שוב) מובילה ארצית: שיאנית קליטת עלייה

 

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן