נתניה: עצרת הזדהות לזכרם של חללי הפיגוע בניס

0
189
דקה דומיה לזכר חללי הפיגוע בניס. צילום רן אליהן

בצל האסון הכבד שפקד את האומה הצרפתית, נערכה במוצאי שבת, בכיכר העצמאות בנתניה, עצרת הזדהות עם תושבי העיר ניס וכלל אזרחי צרפת, לזכרם של הנרצחים. אלפים פקדו את כיכר העצמאות בנתניה ובכללם מאות רבות של תושבי נתניה מקרב קהילת יוצאי צרפת. בתחילת העצרת הורד דגל צרפת לחצי התורן, לאות אבל על הירצחם של 84 מתושבי ניס.

שגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב, הודה לראש העירייה, פיירברג, על אירוח העצרת ומסר: ״האלטרנטיבה שעומדת בפנינו ברורה מאד – כניעה או התנגדות. אולם איני מזהה בקרב חברי הישראלים, שחששם מפני הטרור היה גם שלי מזה שלוש שנים, וגם לא בקרב אנשי ארצי היקרים המסורים יותר מתמיד לחיים ולחרות, אפילו לא קצה קצהו של רצון לכניעה". השגריר ציין, כי בטירור יש להילחם והזמין את הקהל לעמוד דקת דומייה.

במהלך דבריו של שגריר צרפת, קמה סערה בקרב קהל דוברי הצרפתית, אשר זעמו כאשר הזכיר את שורת הפיגועים שאירעו בעולם, אולם התמהמה מלהזכיר את ישראל, למודת הפיגועים. נוכח הקריאות הנזעמות של הקהל ציין השגריר את הפיגועים שאירעו בישראל. בנוסף הביע הקהל את מורת רוחו, בעת שהשגריר ציין, כי נבדקת האפשרות שהמפגע לוקה בנפשו.

בדבריה הדגישה פיירברג את העצב והצער הרב לנוכח הטבח הנתעב וכן את השותפות האמיצה בין ניס ונתניה, שהינן ערים תאומות מזה עשרות שנים ואמרה: ״טבח אכזרי הלם בעיר ניס, טבח נתעב של אנשים תמימים שחגגו בטיילת. דווקא ביום חגיגות הבסטיליה, יום המסמל חירות, אחווה ודמוקרטיה. אנו אבלים עם עירנו-אחותנו התאומה ניס, על 84 קורבנות תמימים. יחד, ניס ונתניה- שותפות לשמחות ולצער. במהלך שש שנות פגועים שהלמו בנתניה, חיזקו אותנו מאוד ראשי העיר ניס וראשי הקהילה בניס".

ראש העירייה הוסיפה: "מכאן, כיכר העצמאות של העיר נתניה, שתושבי ניס וצרפת כולה כל כך אוהבים, אנו מבקשים לשלוח תנחומים למשפחות השכולות באבלן הנורא, איחולי החלמה מהירה לפצועים".

בעצרת השתתפו – ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר, שגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב, כן סגנית ראש העיר ניס, עו״ד מרטין וקנין וסגן השר לשיתוף פעולה אזורי, איוב קרא. כמו כן השתתפו- רב העיר נתניה קלמן בר, רבני הקהילה הצרפתית. שגריר איטליה בישראל, שגריר נורווגיה בישראל, שגריר בלגיה, נציג שגרירות בריטניה, סגני ומ״מ ראש העיר נתניה וחברי מועצת העיר נתניה.

ראש העירייה, מרים פיירברג, עו"ד מרטין וקנין ושגריר צרפת בישראל. צילום רן אליהו
ראש העירייה, מרים פיירברג, עו"ד מרטין וקנין ושגריר צרפת בישראל. צילום רן אליהו

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן