נתניה: עונשו של התוקף האלים הופחת בחצי

0
61
ד
עורך הדין ד"ר ניסן שריפי. צילום דורון זכריה

בית המשפט המחוזי הפחית את עונשו של התוקף האלים בחצי; אולם הגדיל את סכום הפיצוי שעליו לשלם

——-

תושב נתניה (48) זכה השבוע בערעור שהגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב. הרכב השופטים בראשות הנשיאה דבורה ברליינר, קיבל את טענות סנגורו של הנאשם, ד"ר ניסן שריפי, והפחית מחצית מעונש עבודות השירות שנגזרו עליו בבית המשפט השלום. הנאשם ירצה שלושה חודשים בעבודות שירות במקום שישה חודשים.

בית המשפט המחוזי קבע, כי המערער תקף את המתלונן בנגיחה בראשו והיכה אותו באגרופים בשפתו, וכתוצאה מכך המתלונן נפגע בשפתו ונזקק לתפרים. עוד קבע ביהמ"ש, כי התקיפה בוצעה  "בחמימות מוח, אולם אין מדובר בתכנון אלא במעשה ספונטני, לא ראוי ואלים".

ד"ר שריפי טען בערעור כי, מדובר בהרשעה ראשונה של מרשו, ומה גם שמדובר באירוע שהתחיל והסתיים תוך דקות ספורות. כמו כן, טען ד"ר שריפי, כי  "המערער הושיט עזרה מיד ובמקום למתלונן ויש לתת לכך משקל". הסנגור גם הפנה לפסקי דין מקלים, וטען: "העונש שנגזר כלפי המערער כאן הינו עונש מופרז ביותר, לא מידתי, ואני מבקש כי ככל שלא יזוכה, לפחות שמרכיב עבודות השירות בעונש יבוטל".

לבסוף, כאמור, נתקבלו טענותיו של ד"ר שריפי, ועונשו של התוקף הועמד על שלושה חודשי עבודות שירות בלבד, אולם הגדילו את סכום הפיצויים שנקבעו ל-6000 שקלים במקום 2500 שקלים. בהחלטתם קבעו שופטי בית המשפט המחוזי, נשיאת בית המשפט, דוברה ברלינר, סגן נשיא ג'ורג' קרא והשופטת מרים סוקולוב, כי "אנו מייחסים משקל רב לכך שהמערער הכה על חטא מיד בצורה המשמעותית ביותר שניתן להעלות על הדעת. קרי: הוא הושיט למתלונן עזרה מיד ובמקום, לפני שרשויות החוק אמרו את דברם ובכך הוכיח, כי הוא מבין שנהג לא כשורה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן