נתניה: עולי צרפת למען קליטה איכותית

0
131
עולי צרפת בכנס חירום. צילום נתי הרלינג

"זה הזמן להתארגן, להתאחד ולהוות כוח מול הממשלה לטובת קליטה איכותית של עולי צרפת" את הדברים אמר מרק אייזנברג, יו"ר ומייסד 'קעליטה', ארגון הגג של עולי צרפת, בכנס שהתקיים השבוע בנתניה.

כ-200 עולים מצרפת הגיעו ביום ראשון השבוע לכנס חירום שקיים ארגון הגג של עולי צרפת בישראל – "קעליטה"בנתניה. מטרת האירוע, שנערך בהיכל איתן בעיר, היא גיוס עולי צרפת למען קליטה מיטבית של יהודי צרפת בישראל, אותה מובילה "קעליטה", המאגדת תחתיה 31 עמותות אשר פועלות בשטח למען העולים.

'קעליטה', אותה ייסד איש העסקים והפילנתרופ מרק אייזנברג, שעלה מצרפת, הינה תנועה בלתי מזוהה פוליטית, אשר שמה לעצמה מטרה להגן על האנטרסים של עולי צרפת ודוברי צרפתית ופועלת מול הממשלה וחברי הכנסת למען קליטה מיטבית של עולי צרפת ודוברי צרפתית בתחומי התעסוקה, החינוך , הנוער, הדיור, הרווחה וגיל הזהב.

אייזנברג אמר בכנס: "העלייה המאסיבית מצרפת הינה פרק היסטורי עבור יהדות צרפת ועם ישראל. זה הזמן להתארגן, להתאחד ולהוות כוח מול הממשלה לטובת קליטה איכותית של עולי צרפת ומיקסום התרומה שלה למדינת ישראל. עלינו לקחת חלק בקידום מהלכים בתחומי הקליטה מול הרשיויות והממשלה במטרה לשנות את יחסי הכוחות ולתת לעולים את היחס והחשיבות שמגיעים להם".

לצד מרק אייזנברג ארחו את האירוע משה לסאג' וסמי גוזלן, תושב נתניה, שעלה לפני שנה וחצי מצרפת ולשעבר פעיל בקהילה הצרפתית בצרפת כשכיהן כגן נשיא הקונסיסטואר (פדרצית ארגונים יהודיים) – ונשיא הארגון הלאומי למניעת אנטישמיות ודויד טיבי, חבר ועד של תנועת קעליטה. כמו כן, נכחו ראשי ארגוני עולים הפועלים בנתניה והפרויקטור הממונה על העולים מצרפת בעיריית נתניה, פרדו פשטר.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן