נתניה: עובדי טמפו הכריזו על סכסוך עבודה

0
168
משה סמיה ההסתדרות נתניה
יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה, משה סמיה

ועד עובדי מפעל "טמפו" בנתניה, קיבלו השבוע את אישור ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה מול הנהלת "טמפו". לטענת ועד העובדים, תוקפו של הסכם העבודה הקודם הסתיים בסוף שנת 2015 וניסיונותיהם לנהל משא ומתן עם נציגי המפעל כשלו.

במכתב שהוציאו להסתדרות טוענים חברי ועד העובדים, כי "מזה חצי שנה אנחנו מנהלים משא ומתן עם נציגי המפעל, כאשר לצערנו הרב, נציגי המפעל לא מנהלים איתנו משא ומתן כן אמיתי ונוקטים בגרירת רגליים". עוד טענו חברי ועד העובדים, כי "בחודשים בהם ניסינו לנהל משא ומתן הנהלת המפעל החליטה לבצע שינויים ארגוניים באופן חד צדדי וללא שיתוף ועד העובדים".

יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה, משה סמיה, מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי מערכת יחסי העבודה בין ועד העובדים ומפעל טמפו ידעה עליות ומורדות. בסך הכל היא תקינה. בשנתיים האחרונות יש התעוררות, כמו בכל המשק הישראלי, בקרב קבוצות עובדים.

לדבריו נוצרה איזשהי מתיחות בין ועד העובדים להנהלה: "ועד העובדים כבר מתנהל מינואר עד עכשיו למו"מ להגיע להסכם קיבוצי, אולם הם נדחים. לפני חודש וחצי הגישו בקשה לסכסוך עבודה. המנכ"ל יצר קשר איתם, אולם לא הגיעו להבנות".

סמיה הוסיף: "היו שנים קשות בטמפו עם הפסדים. כיום המפעל מרוויח והם יכולים קצת לפתוח את היד. גם כך העובדים לא מרוויחים הרבה".

ביום שלישי השבוע נערכה הצבעה בהסתדרות. בתום ההצבעה אושר לוועד העובדים להכריז על סכסוך עבודה. המשמעות: אם בתום 14 ימים מההכרזה על סכסוך עבודה לא יחול שינוי במצב, תושבת העבודה המפעל.

סמיה סיפר: "ביום רביעי בבוקר הודעתי על ההשבתה. יש 14 יום להגיע להסכם. אנחנו לא רוצים להשבית, למרות שזה הכי נכון להשבית עכשיו, המטרה שלנו שמערכת יחסי העבודה תפעל בפסים חיוביים".

מטמפו נמסר: "אין תגובה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן