נתניה: עבודות שירות למנהלת חשבונות שגנבה מלקוחות

0
87
שטרות כסף. (mourgfile)

תושבת נתניה (55) מנהלת חשבונות ויועצת מס, נדונה ל-350 שעות עבודות שירות ושנת מאסר על תנאי בגין גניבה בידי מורשה.

מכתב האישום עולה, כי הנאשמת שימשה מנהלת חשבונות ויועצת מס. במסגרת עיסוקה קיבלה מידי לקוחותיה החמאות חתומות לפקודת מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ, על מנת שתבצע עבורם תשלומים לרשויות אלה.

בשנים 2010-2011 שילמה הנאשמת בשישה מקרים שונים, את חובותיה שלה, למס הכנסה, זאת באמצעות החמאות של לקוחותיה. הסכום המצטבר אותו שילמה היה כ-22 אלף שקלים.

עוד נמסר, כי בשלושה מקרים פוצלו סכומי ההחמאות, כך שבנוסף לשובר הלקוח, שילמה הנאשמת גם שובר תשלום שלה למס הכנסה. במקרים אלה ניצלה הנאשמת את אמון הלקוחות בעת שהציגה בפניו שובר תשלום למס הכנסה אותו מילאה על פי חישוב ההכנסות שערכה, כאשר בפועל הסכום הרשום בשובר היה שקרי וגבוה מהסכום האמיתי אותו היה עליו לשלם כמקדמה למס הכנסה.

על סמך חישוב החוב הכוזב נתנו לה לקוחות אלה החמאות בסכומים הללו. לאחר קבלת ההחמאות תיקנה הנאשמת את סכום התשלום בשובר, כך שבפועל היה נמוך מסך ההחמאה שקיבלה לידיה. ביתרת הסכום שילמה הנאשמת שובר תשלום שלה למס הכנסה.

בתסקיר מבחן שנערך לנאשמת, הביעה זו חרטה ותחושות בושה ואכזבה מעצמה, שפגעה באמון לקוחותיה. הנאשמת אף הציגה אישורים על כך שהחזירה את מלוא הכספים לכל המתלוננים. בתום התסקיר המליצה קצינת המבחן לשקול בחיוב עבודות שירות בהיקף של 180 שעות, זאת ללא הרשעה, על מנת לא לפגוע ביכולתה להמשיך ולעבוד במקצועה.

התביעה התנגדה לכך וביקשה את הרשעתה של הנאשמת. וטענה, כי עבירה של גניבה בידי מורשה היא עבירה חמורה ביותר, אשר חומרתה נובעת מהפגיעה בערך האמון. התביעה ביקשה מבית המשפט להטיל על הנאשמת שישה חודשים עד שנת מאסר שירוצו בעבודות שירות.

שופט בית משפט השלום בנתניה, עוז ניר נאוי, הרשיע את הנאשמת וקבע בגזר הדין, כי "חרף הרשעתה בדין, עונש של עבודות של"צ הוא אכן הולם בענייננו, ומהווה איזון נכון בין חומרת העבירה מחד, והרשעת הנאשמת ונסיבותיה מאידך. עם זאת, נוכח חומרת המקרה, יש להגדיל את היקף השעות כפי שהומלץ על ידי שירות המבחן ל 350 שעות".

כאמור השופט ניר נאוי הטיל על הנאשמת 350 שעות עבודות שירות, שנה מאסר על תנאי וכן התחייבות על סך 40 אלף שקלים להימנע מכל עבירת רכוש.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן