נתניה: נדחתה עתירת הורי בית הספר חיים חפר

0
166
הפגנת הורי ביה"ס חיים חפר

בית משפט המחוזי, מרכז-לוד, דחה ביום ראשון השבוע, את עתירתם של הורי בית ספר, חיים חפר שהוגשה נגד ההחלטה להפעיל בשנה הבאה בית ספר ממלכתי דתי בתוך מבנה בית הספר.

מעיריית נתניה נמסר, כי בפסק הדין נקבע למעשה, כי חובתן של הרשויות לדאוג למסגרת חינוכית ראוייה לתושבי עיר ימים, הנמנים עם הזרם הדתי לאומי. כמו כן נקבע כי גם לנוכח שיטת הרישום המרחבית- אינטגרטיבית הנהוגה בעיר נתניה, מדובר בתלמידים שנזקקים לזרם זה: תושבי עיר ימים או שכונות הסמוכות אליה.

בית המשפט קבע בהחלטתו, כי כי שוכנע שנערכה בדיקה עניינית באשר לאפשרויות להקמת בית הספר במבנים אחרים ובשכונות אחרות שנמצאו בלתי מתאימות וכי "מקום בו ביצעה רשות בדיקה עניינית, שתוצאתה סבירה ומצוייה בד' האמות של שיקוליה המקצועיים, לא ימהר בית המשפט להמיר את שיקול דעתו בשיקול דעתו".

שופט בית משפט, אורן שוורץ, ציין, כי "סיכומם של דברים, אני מוצא כי העתירה שלפניי אינה מצדיקה את התערבות בית המשפט בהחלטת הרשות. יתרה מכך, רכיבים מסוימים בעתירה זו מקוממים ואינם מוצדקים לגופם. אין להשלים עם הטיעון לפיו יש להדיר אוכלוסייה מסוימת ממוסד חינוכי שאינו סובל ממצוקת מקום או ממצוקת משאבים, רק לנוכח החשש שמא בעתיד יגרום הדבר חוסר נוחות מסוים. בהקשר לכך התרשמתי שהעותרים רואים צל הרים כהרים, וטוב היה לעתירה זו אלמלא הוגשה".

עוד נמסר, כי העותרים חויבו לשלם סך של 7000 שקלים לכל אחד מהנתבעים – משרד החינוך, העירייה וההורים המשיבים. את העירייה ייצגה בתיק, עו"ד מיכל מלמד מהשירות המשפטי של עיריית נתניה.

מנגד נציגי הורי בית ספר חיים חפר טענו, שהשיגו את מטרתם, על אף דחיית העתירה. לנתניה און ליין – ksn נמסר, כי "העתירה הוגשה לאחר שתוכנית העירייה המקורית כללה הפרדה פיזית ופגיעה בנהלי בטיחות ולחילופין הפקעת קומה שלמה מבית הספר ולפיכך בצדק הוגשה. בעקבות הגשתה נאלצה העיריה לפרט בכתב אלו חדרים ילקחו.בפסק הדין בית המשפט קבע כי ילקחו כיתה וממ"ד בלבד וכן עיגן את התחייבות העיריה שלא לפגוע בילדי בית הספר כאשר במקרה של מחסור בכיתות העדיפות הינה לילדי בית ספר חפר. אשר על כן על אף שהעתירה בסופו של דבר נדחתה הרי שמטרת העתירה לצמצום הפגיעה בילדינו הושגה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן