נתניה: ממשיכים להילחם בנגע היתושים

0
92
מאתרים מוקדי דגירה ליתושים

מאבקו של מ"מ ראש עיריית נתניה, אלי דלל, בנגע היתושים נמשך. דלל, המשמש כנציג העירייה במועצת איגוד ערים לתברואה שרון צפוני, השתתף ביום חמישי בסיור בשדות צפונית לנתניה (עמק חפר) על מנת לאתר מפגעים המהווים מוקדי דגירה ליתושים ולריחות רעים.

בחודשים האחרונים סבלו תושבי נתניה ממכת יתושים קשה. בעקבות שורה ארוכה ומצטברת של תלונות וסדרת כתבות תחקיר של נתניה און ליין, במסגרתן הופנתה אצבע מאשימה לכלל הגורמים המטפלים שבפועל, בשל חוסר שיתוף פעולה ואי-טיפול שוטף, הבעיה זוכה למענה נרודתי בלבד, פנה אדלל לאיגוד ערים לתברואה במטרה ברורה לקבוע דרכים לשיתוף פעולה בדרך הטיפול במוקדי הדגירה. בעקבות פנייתו, במקביל לפרסום דו"ח מבקר עיריית נתניה שעורר בהמלצותיו דיון ציבורי נוקב באשר לכדאיות הישארותה של נתניה כחברה באיגוד, הוחלט על שיתוף פעולה בטיפול במכת היתושים בנתניה. ואכן נראה, כי לאחרונה חל שיפור. דלל מסר אז למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "טיפול בנגע היתושים אינו טיפול של זבנג וגמרנו, ומחייב את כלל הגורמים וכלל הרשויות באזור לשתף פעולה בצורה מלאה. יתושים לא מכירים גבולות וחובה לבצע ניטור ואיתור על בסיס קבוע, לא רק במקומות מועדים לפורענות ולא רק שמתחילות להצטבר התלונות אחרי ימים גשומים".

ואכן ביום חמישי השבוע התקיים סיור בו השתתפו דלל, ראש מועצת עמק חפר רני אידן, מנכ"ל איגוד ערים לתברואה פרוספר אזוט ונציגים נוספים מהאיגוד, ממועצת עמק חפר, מרשות הניקוז ומעיריית נתניה. הסיור נועד על מנת לאתר מפגעים המהווים מוקדי דגירה לזחלי יתושים וליתושים – תעלות ניקוז, מאגרי מים, מאגרי מים שהתייבשו ויש צורך למלאם באדמה ומפגעים נוספים.

במהלך הסיור נמצאו מפגעים רבים וסוכם על תהליך עבודה מסודר המשותף לעיריית נתניה, מועצת עמק חפר, רשות הניקוז ואיגוד ערים לתברואה. כמו כן סוכם, שאיגוד ערים לתברואה ירחיב את תחומי אחריותו ומומחיו יכנסו לתחנות שאיבת הביוב ויטפל במפגעים שימצאו בתחומן.

דלל מסר לנתניה און ליין, כי "הפעם יש נחישות לטפל ולקדם את הדברים בצורה נאותה. הדבר העיקרי הוא שנוצר שיתוף פעולה בנושא הטיפול באיכות הסביבה ובמפגעים. מצאנו מפגעים שחלקם באחריות עמק חפר וחלקם נתניה, אבל הרעיון הוא לטפל באותם מפגעים".

עוד מסר דלל, כי "בשלושת השבועות האחרונים יש שינוי מהותי. ישנה ירידה חדה בהיקף התלונות על יתושים. האיגוד לקח על עצמו לנטר את כל המפגעים באופן שוטף. בסיור ראינו דברים שהרשויות צריכות לטפל והפגישה נועדה להתחיל תהליך של טיפול במפגעים הללו בצורה קבועה ושוטפת".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן