נתניה: מחרם חברתי והתמכרויות ועד רצח – הנוער מדבר

0
92

השתתפות ערה בפעילות מעגלי השיח בכל מועדוני הנוער המתופעלים על-ידי המחלקה לחברה ונוער – את הפרטים אישרו לנתניה און ליין בעמותה לחינוך בלתי פורמאלי. "בתקופה בה האלימות בישראל הפכה לנושא מרכזי על סדר היום הישראלי, מצאנו לנכון לטפל בזמן אמת ברגשות שעלולים להוביל להתפרצות אלימה ולהתמודדות איתה", הרחיב מחזיק תיק הנוער, חבר המועצה הרב משה לחובר. כך, למשל, במועדון הנוער בשכונת אזורים הוקדש ערב מיוחד להתמודדות נוער לאלימות בתוך המשפחה – בו נדון מקרה הרצח המזעזע של סלמלק טסרה ז"ל שנרצחה על-ידי בעלה לפני פחות מחודש בשכונת אזורים. את הנושא העלו בני הנוער שביקשו לדון בעניין.

מעגלי השיח המתקיימים בעיר נתניה אינם דבר חדש. הרעיון לקיימם נולד כבר עשור על-ידי הרב לחובר, שביחד עם המחלקה לחברה ונוער הטמיע אותם אז במתכונת מצומצמת. השנה, כחלק ממדיניות שביקש להטמיע, הוחל בהרחבת המפגשים היזומים וקיומם בכל מועדוני הנוער הפזורים ברחבי העיר על בסיס קבוע. "השאלה היכן עובר הגבול", הסביר הרב לחובר: "לא רק מטרידה את המבוגרים – אלא גם את בני הנוער. והם, מטבעם, כמתבגרים שלא תמיד משתפים את הוריהם בהתלבטויותיהם, מתקשים למצוא פתרונות. באמצעות הצבת מקרי בוחן על-ידי המנחים, הנוער מתמודד עם סוגיות לא פשוטות – בין אם במקרים שאירעו בבתי ספר ובין אם במקרים קשים שאירעו באזור מגוריהם, לחבריהם או בכלל בארץ. מגוון הדעות שמעלה הנוער, לצד אפשרויות תגובה, אופן המניעה והמענה האפשרי לצד פתרון, עושים את שלהם".

על השאלה מדוע החליט להרחיב המיזם דווקא כעת, ענה הרב לחובר: "כמדי שנה בשנים האחרונות, אנו מובילים, במסגרת הפעילויות בקרב בני הנוער, את הפעילות לציון רצח ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, באמצעות מעגלי שיח ומפגשים במהלך שבוע ימים בו דנים בני הנוער על מהות הדמוקרטיה, היכולת להכיל דעה מנוגדת לדעתם, הסתה ומשמעותה. בכל שנה אני נפגש עם מאות בני נוער המשתתפים בסדנאות ובמפגשים שמספרים לי כיצד המפגשים הללו שינו משהו בהלך רוחם. יחד עם אנשי המקצוע במחלקה לחברה ונוער חשבנו, שבמצב הקיים כיום – בו נדמה כי החברה הישראלית שסועה לחלוטין והשיח הוא אלים במיוחד – שראוי לקיים את מעגלי השיח בכל העיר, לכלל בני הנוער, במהלך כל השנה. ללא קשר ועם הרבה קשר, אנו מפעילים מזה מספר שנים מעגלי שיח של "פלוגתא", במסגרתם נפגשים אחת לחודש בני נוער, חילונים, מסורתיים, דתיים וחרדים המתבקשים להתמודד ביחד בנושאים שנויים במחלוקת. אני מאמין גדול בשיח ובתרבות השיח הקבוצתי".

חבר המועצה, הרב משה לחובר
חבר המועצה, הרב משה לחובר

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן