נתניה – ועד ההורים העירוני לשר החינוך: העומסים בלתי נסבלים

0
80
(fotolia) צילום

רפורמת החינוך "ישראל עולה כיתה", של שר החינוך לשעבר, שי פירון, ואשר נכנסה השנה לתוקף, מטילה עומס כבד על תלמידי כיתות י"א – ילידי 1999, אשר היו הראשונים עליהם יושמה הרפורמה.

בעקבות פוסטים רבים ברשתות החברתיות של תלמידי כיתות יא' מרחבי הארץ ומנתניה, אודות העומס הכבד והבלתי נסבל של לימודים, עבודות, מבחנים ומחויבות אישית, פנתה יו"ר ועד ההורים העירוני בנתניה, סמדר סגל, למנהלי בתי הספר בנתניה לשר החינוך, נפתלי בנט, למנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, ולבכירים במשרד החינוך וביקשה להחיל את הרפורמה בצורה מושכלת ומידתית.

יו"ר ועד ההורים העירוני סמדר סגל
יו"ר ועד ההורים העירוני סמדר סגל

תלמידים רבים הביעו חשש מהבאות ואכזבה מהדרישות, שלטענתם, לא מאפשרות להם ללמוד בצורה יסודית את החומרים הנלמדים. שאנל פסקל, תלמידת כיתה יא בפתח תקווה, היטיבה לתאר את גודל המעמסה וכתבה בפוסט, שגרר אחריו אלפי תגובות: "המטרה של משרד החינוך בעבודות האלו היא בעצם לגרום לנו ללמידה משמעותית, שאנחנו לא רק נלמד למבחן, נשכח הכל יום אחרי המבחן ונסיים עם זה, אלה נגיש עבודה יצירתית ונדע כיצד לתקן את עצמינו ואיך למצוא דרכים יצירתיות להעביר את החומר מבלי ללמוד מדף(כמובן שהעבודות לא מחליפות את המבחנים, הן רק נוספות אליהן) וזה טעות. כי במקום למידה משמעותית זה יוצר התאבדות חברתית ובנוסף זה לא משרת באמת את המטרה של משרד החינוך, כי במקום שהתלמידים יעמיקו בעבודה ויעשו אותה מושקעת ו'משמעותית', הם עושים אותה בחוסר השקעה, הם מנסים להיפטר ממנה כמה שיותר מהר כדי לפנות זמן למטלות אחרות כי זה מעמיס על הזמן שלנו כל כך הרבה ורק מקשה עלינו".

פסקל ציינה את מצבם הרגשי של התלמידים והוסיפה: "כמות החברים שסיפרו לי שהם נכנסים לדיכאון,כי הם לא יוצאים מהבית ורק לומדים, או שלא ישנים בלילה יותר מחמש שעות כבר לא נספרת בידיים. וחבל שצריך להגיע למצב הפסיכי והלא אנושי הזה, שכחתם שאנחנו גם בני אדם חוץ מתלמידים, ונדמה שההתייחסות לתלמידים היא כמו לרובוטים".

בפנייתה כתבה סגל, כי  "תוצאה ישירה ללחץ העצום המופעל על התלמידים בשכבה הנוכחית, הוא ריבוי כשלונות, תסכול התלמידים, תסכול ואכזבה של המורים וההורים. בפועל עלינו להצביע על אכזבתנו מהמערכת ולנסות באמצעותכם לשנות את המחוייבויות הבית ספרית ולנהל את הרפורמה הזו בצורה מושכלת ומידתית".

סגל התריעה, כי הלחץ לא יוביל להישגים המבוקשים, אלא ההיפך: "אנו מתריעים גם על ההשלכות הפסיכולוגיות העשויות להוביל למעשים עליהם נצטער בעתיד ולוואי שלא יקרו לעולם. אנא שקלו מחדש את ריבוי המטלות "הלא נחוצות" אותן אתם מטילים על התלמידים, התמקדו בחשוב והנדרש. זכרו, תלמידי יא' – ילדי 1999 אינם שפני ניסיון".

 סגל מסרה למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי יש לבצע חשיבה מחודשת ולהגיע למסקנה המבוקשת פדגוגית, אנושית, חינוכית וערכית.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן