נתניה: התנגדות להקמת שבילי אופניים בשמורת האירוסים

0
108
הירוקים מתנגדים. קרן ובנימיני

המשנה לראש העירייה, הרצל קרן, וחבר מועצת עיריית נתניה, עו"ד אדיר בנימיני, הודיעו השבוע כי הם מתנגדים בתוקף לכל תכנון ו/או הקמה של מסלולי אופניים בתוך שמורת האירוסים. הודעה על-כך נמסרה לתקשורת. השניים, שנפגשו עם נעם רוזנפלד, חבר קבוצת "נאמני שמורות נתניה", הודיעו כי יעשו הכל כדי להסיט את השבילים המתוכננים בתוך השמורה. רוזנפלד, מצידו, הביע את דאגתו מהתכנית הנרקמת במינהל ההנדסה בשל החשש לנזק הסביבתי הצפוי. גורמים בעיריית נתניה דוחים טענות קרן ובנימיני ואומרים: "הכוונה היא ליצור הסדרה. כיום, כל אחד – כולל טרקטורונים – נכנס לשטח והאכיפה קשה עד כמעט בלתי אפשרית. כמו כן, במצבה של השמורה כיום, נכה לא יכול לבקר בה. כל צעד שיתוכנן, יהיה בכפוף ובשיתוף הגורמים המקצועיים האמונים על איכות סביבה, אקולוגיה ועוד".

במכתב ששיגר קרן בתחילת השבוע למהנדס העיר, אבנר אקרמן, ולמ"מ ראש העיר, אלי דלל, פרט קרן את התנגדותו למהלך, שלטענתו – כאמור – עלולה לגרום לנזק לשמורה.

קרן ציין במכתבו, כי במסגרת עתירתו לבית המשפט העליון כנגד הבנייה על שטח שמורת האירוסים, מאבק ציבורי אותו הוביל במשך שנים ארוכות, התקבלה פשרה המכונה מאז "הסכם 'עיר ימים' ועליה חתומות עיריית נתניה, יזמי התכנית ומינהל מקרקעי ישראל. "במסגרת ההסכם התחייבו כל הצדדים לשמור על שמורת האירוסים מכל משמר".

 

לנתניה און ליין – ksn ציינו השניים, כי לראשונה מזה עשור חזרה לאזור השמורה להקת צבאים, ועל-כך נמצאו סימנים וממצאים שהתגלו בשטח. לדברי השניים, הדיווחים על גללי איילים שבמהלך העשור האחרון נתקבלו דיווחים לגביהם ברמה מזערית, הפכו עם השנים ועם התייצבות האזור לעובדה קיימת וקבועה. "מדובר בשמורה יחידה במינה בכל אזור השרון", מסרו השניים לעיתון: "עבודות תשתית בשמורה עלולים, לטעמנו ולדעת אנשי מקצוע רבים, להבריח את להקת הצבאים מהמקום – כמו גם, ששימוש בשבילי אופניים בתוך השמורה בצורה קבועה עלולה לפגוע באיזון האקולוגי העדין".

בעבר, בין השאר בשל הקרבה לשמורת נחל פולג, חיו באזור מינים רבים של בעלי חיים. ואולם, בשל הבנייה המואצת צומצמו אזורי המחיה וחלקם נאלצו לנדוד. כך, למשל, בשנתיים האחרונות מדווחים רבים הצועדים בטיילות העיר, על מפגשים עם שועלים ותנים המגיעים עד לחוף הים בחיפוש אחר מזון. לפני כשנתיים דיווח נתניה און ליין כי חזיר בר נצפה בצידו המערבי של כביש החוף בקו התפר שבין אביחיל לנתניה – ככל הנראה – עבר חזיר הבר במעבר התת-קרקעי המצוי מתחת לכביש.

עשיתם כבר לייק לעמוד הפייסבוק החדש של נתניה און ליין – ksn? זה הזמן: נתניה און ליין – ksn מבית נתניה און ליין

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן