נתניה: הוארך מעצר החשודים המעורבים בפרשת השוחד והמרמה

1
79
בניין עיריית נתניה 1. צילום רן אליהו
בניין עיריית נתניה. צילום רן אליהו

משטרת ישראל נערכת לגל חקירות ומעצרים שני, כך עולה מרמיזות במהלך הדיון על הארכת מעצרם של שני עורכי הדין מנתניה, אדריכל וקבלן אף הוא מנתניה.

יממה לאחר שמשטרת ישראל פשטה על בניין עיריית נתניה ואספה מסמכים מאגף ההנדסה ומשרדים נוספים, הוארך בבוקר יום שלישי מעצרם של הארבעה. המשטרה מייחסת לארבעה מעורבות לכאורה בעבירות של שוחד ומרמה בתחום הנדל"ן. בית המשפט האריך את מעצרו של הקבלן ביומיים, של עורכי הדין בחמישה ימים ושל האדריכל בשמונה ימים.

במשטרת ישראל מייחסים לחשודים עבירות של קבלת שוחד בתמורה לקידום פרויקטים של בנייה ברחבי נתניה. עוד נטען במשטרה, כי מי שקיבל את השוחד, לכאורה, היו בכירים בעיריית נתניה.

במהלך הדיון ביקש נציג המשטרה להאריך מעצר ארבעת החשודים בעשרה ימים. בדבריו אמר, כי "מדובר בשוחד בהיקפים גדולים. ממצאי החקירה בשלביה הנוכחיים מגלים כי בכירים בנתניה חברו כשותפים לבעלי הון ובעלי נכסים בתמורה לקידום פרויקטים ותכניות בנייה".

על החקירה עצמה אמר, כי "החקירה הסמויה מנוהלת זה כמה חודשים, וממנה עולה בצורה מובהקת ביותר חשד לשחיתות ציבורית. חשיפת החקירה והפיכתה לגלויה, מחייבת את מעצר החשודים – כאשר התשתית העובדתית שנאספה נגד החשודים, עברה את משוכת החשד הסביר המאפשרת הארכת מעצר".

השופט עמית מיכליס נענה באופן חלקי לבקשת המשטרה והורה על הארכת מעצר החשודים, אך לא לעשרה ימים. "קיים חשד סביר הקושר את כל החשודים. מחומר החקירה עולה תמונה עגומה – לפיה כמה גורמים בכירים בעירייה חברו לבעלי הון לצורך קידום פרויקטים והשבחת קרקעות בעיר, כשטובות ההנאה נאמדות במיליוני שקלים. לפחות לגבי חלק מהפרויקטים, מדובר במעשים שנעשו בשיטתיות, בשילוב ידיים עם גורמים שונים וניצול מעמדם בעירייה".

השופט מיכלס דחה את בקשת באי כח החשודים לאסור פרסום שמותיהם אך עיכב את ביצוע ההחלטה עד היום בשעה 16:00 על מנת לאפשר ערעור על ההחלטה.

פרשה 255 החלה לפני כמעט כשנה כחקירה סמויה, עליה ניצחו בלשי להב 433 בשיתוף פעולה עם רשות המסים ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון. לפני כחודשיים, עם פרסום תחקיר בעיתון הארץ, הגבירה המשטרה את פעילותה הסמויה. ביום שני, כאמור, חשפה המשטרה את פעילותה בעניין, פשטה על משרדי החשודים וכן על משרדי עיריית נתניה. מהמשטרה נמסר, כי החקירה הגלויה בראשיתה וכי צפויים נחקרים נוספים.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן