נתניה: גידל מעבדת סמים ונדון למאסר על תנאי

0
116
עו
מייצג. עו"ד מירון רוזנטל. תמונת ארכיון

תושב נתניה (36) נדון לשישה חודשי מאסר על תנאי ו-300 שעות לציבור בגין גידול, יצור והכנת סמים, החזרה ושימוש בסמים שלא לצריכה עצמית וכן החזקת כלים להכנת סם שלא לצריכה עצמית.

מכתב האישום עולה, כי הנאשם גידל במעבדת סמים 12 שתילים של קנאביס במשקל של כ-17 ק"ג. לצורך הגידול השתמש הנאשם בציוד רב שרכש. בין השאר גופי תאורה, נורות פלורסנט, שעוני עצר, כבלים, מדי טמפרטורה, מאוורר, בקבוקים ואריזות של חומרי דישון. בנוסף עולה מכתב האישום, כי הנאשם החזיק בארון בגדיו בחדר השינה קנבוס במשקל כ-22 גרם.

הנאשם, שלחובתו שש הרשעות קודמות, בעבירות של העסקת תושב זר, אלימות ועבירות רכוש, הודה בעבירות שיוחסו לו. פרקליטו של הנאשו, עו"ד מירון רוזנטל, טען בבית המשפט, כי "הנאשם לא גידל למטרת סחר או פרנסה, לא נמצאו משקלים או שקיות או מארזים. מדובר בחדרון קטן ליד ביתו, שהוא גידל שם באופן חובבני לגמרי. נכון שהיה פלורסנט ומאוורר. הוא שם את הזרעים והיה משקה ומשם הוא התכוון לקחת ולצרום קנאביס".

עו"ד רוזנטל טען, כי הנאשם צרך את הסם בעקבות מחלה בה הוא חולה וכי ישנם מסמכים רפואיים המעידים על כך שצריכת קנאביס מקלה מאד במצבים הדומים לשל הנאשם. כמו כן ציין, כי בידי הנאשם אישור להשתמש בקנאביס רפואי עקב מצבו: "האישור לרישיון התקבל שלושה ימים לאחר מעצרו של הנאשם, זה מראה, כי היה בהליכי רישוי ונתקל גם בסירובים שנמשכו מספר שנים מסיבות בירוקרטיות" טען.

מנגד טענה התביעה, כי גם העובדה שהיה לנאשם רישיון זמני לא מצדיקה את כמות הסמים והמשקל המשמעותי שגידל.

שופט בית משפט השלום בנתניה, עמית פרייז, קבע בגזר הדין, כי "אין חולק, כי החזקת מעבדה לייצור סם מסוג קנאביס, גם אם נעשית לאספקה לצריכה עצמית כדי לחסוך עלויות של רכישת הסם, עשויה להביא לאספקה ואולי אף לסחר של סם זה לאחרים. יחד עם זאת, במקרה זה מדובר במי אשר ביצע את העבירות לא לצורך הנאה כזו או אחרת הקשורה בצריכת הסם ולא לצורך התגברות על מכאובים כאלה ואחרים, אלא כדי להתמודד עם מחלה מסוכנת לחייו, אשר ממנה סבל מגיל ילדות".

השופט קיבל את המלצת שירות המבחן לגזור על הנאשם שעות לציבור וקבע, כי הנאשם יעשה שעות לציבור כפול מהמומלץ – 300 שעות לתועלת הציבור. בנוסף גזר השופט על הנאשם שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 1000 שקלים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן