דלג על המודעה
Combar קידום אתרים ושרותי שיווק דיגיטלי לעסקים

נתניה: גידול בהיקף הצעירים שנפגעו בתאונות דרכים בלילות

בדיקת עמותת אור ירוק: 237 צעירים מנתניה, בגילאים 15-24 נפגעו במהלך העשור האחרון בתאונות דרכים שאירעו בשעות הלילה - רגע לפני החופש הגדול, סעו בזהירות

נתניה: גידול בהיקף הצעירים שנפגעו בתאונות דרכים בלילות

(fotolia) אילוסטרציה. צילום

בעשור האחרון בנתניה: למעלה מ-230 צעירים נפגעו בתאונות דרכים בשעות הלילה – כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק.

בשבועות הקרובים יחל החופש הגדול. בני נוער וצעירים רבים יצאו לחופשה ולבילויים עד השעות הקטנות של הלילה. בחלק מהמקרים ישתו אלכוהול, חלקם ינהגו כשהם עייפים ובכל מקרה עשויים הבילויים הללו להעמיד את אותם צעירים בסיכון להיות מעורבים בתאונות דרכים במיוחד עכשיו לעומת יתר השנה.

בנתניה נפגעו בעשור האחרון (2009-2018) 237 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) מתוכם צעיר אחד נהרג. בשנת 2018 נפגעו בעיר נתניה 12 צעירים בלילה – אחד מהנפגעים נהרג. אלה, כאמור, נתונים המתייחסים לתאונות שאירעו אך ורק בתוך העיר ואינם מתייחסים לתאונות דרכים שאירעו בכבישים בין-עירוניים או לתאונות דרכים שאירעו בערים אחרות והנהגים היו תושבי נתניה.

בחדרה נפגעו בעשור האחרון (2009-2018) 141 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00). בשנת 2018 נפגעו בחדרה 14 צעירים בלילה. ואילו בהרצליה נפגעו בעשור האחרון (2009-2018) 82 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשעות הלילה (22:00-4:00) מתוכם צעיר אחד נהרג. בשנת 2018 נפגעו בעיר שישה צעירים בלילה.

 

במהלך שנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 602 צעירים בגילאי 15-24 בשעות הלילה, מתוכם ארבעה צעירים נהרגו ו-73 נפצעו באורח קשה.

ארז קיטה, מנכ”ל עמותת אור ירוק, מסר בתגובה כי “הצעירים המבלים בשעות הלילה מצויים בסיכון להיפגע בתאונות דרכים, אך תאונות אלה הן אינן גורל וישנן דרכים להילחם בהן ולמנוע אותן. למדינה יש אחריות לצמצם את מספרי הנפגעים הגבוהים, ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדאוג לתחבורה ציבורית יעילה בשעות הלילה – כזו שתאפשר לצעירים להימנע מנהיגה לאחר הבילויים ולהגיע הביתה בשלום. המשטרה, במקביל, חייבת להעלות את מספר השוטרים והניידות שבשטח ולהגביר אכיפה ממוקדת למרכזי הבילוי, בצורה כזאת שנוכחותם תמנע מהנהגים הצעירים לנהוג תחת השפעת אלכוהול, לסכן את חייהם ואת חיי כולנו.

מסקר עמדות בני נוער מדגמי שביצעו לאחרונה מתנדבי עמותת אור ירוק עולה, כי 84% מהנשאלים חושבים שנהיגה ונסיעה ללא חגורת בטיחות מסוכנת, 24% מהנהגים שבני הנוער דיווחו עליהם אינם מקפידים לחגור חגורת בטיחות בכל נסיעה. 89% מהנשאלים חושבים מהירות מופרזת מסוכנת, 52% מהנהגים שבני הנוער דיווחו עליהם טוענים  שאינם שומרים על המהירות המותרת.92% מהנשאלים חושבים שנהיגה תחת השפעת אלכוהול מסוכנת, ואילו 14% מהנהגים שבני הנוער דיווחו עליהם טענו כי הם נוהגים תחת השפעת אלכוהול.

כתבות נוספות העשויות לעניין:

סיפור אהבה נוסח נתניה: החתן בן 92, הכלה בת 82

רומי פריצקי מנתניה, סגנית אלופת אירופה בהתעמלות אמנותית

במיוחד לחג שבועות: מתכון לעוגת גבינה קדאיף

תגובות

תגובות

תגובת אחת.

  1. חלק מהחמוריות
    החינוך שאין
    ומורי נהיגה שמלמדים עקום
    הנתנייתים נוסעים עקום לא על הנתיב.

    השב

שלחו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

מאמרים נוספים