נתניה: גבר ואישה טבעו בחוף סירונית

0
146
כוחות ההצלה מבצעים פעולות החייאה. צילום שלומי מרצ'ביאק, תיעוד מבצעי מד"א

גבר בן 60 ואישה בת 50, תיירים, נמשו בשעות הערב של יום רביעי מהים במצב אנוש, ללא דופק ונשימה. השניים נמשו על ידי חובש מד"א שהעניק טיפול רפואי לאישה שחשה ברע בחוף ועל ידי גולש שסייע לו למשות את הטובעים. במקביל הוזעקו לחוף כוחות הצלה רבים.

כוחות ההצלה ביצעו בשניים פעולות החייאה, אולם לבסוף נאלצו לקבוע את מותם של השניים. שתי צעירות בנות 18 שהחלו לטבוע אף הן, הצליחו לצאת בכוחות עצמן מהים במצב של תשישות וקיבלו טיפול רפואי במקום. גבר נוסף נמשה מהים במצב קל.

חובש בכיר במד"א רז לוי שהיה בחוף וטיפל באישה שחשה ברע סיפר: "תוך כדי טיפול רפואי לאישה שחשה ברע בחוף רץ אלי נער כבן 16 וצעק לי באנגלית שהמשפחה שלו טובעת. התקרבתי יחד אתו למים וראיתי שתי צעירות כבנות 18 שיוצאות מהמים כשהם מותשות. כעבור רגע זיהיתי בעומק הים גבר ואישה שטובעים, לקחתי 2 גלגלי הצלה שהיו לאזרחים בחוף ושחיתי לעומק המים, הכנסתי את הראש של גבר שהיה מחוסר הכרה לתוך הגלגל הצלה והעברתי את הגלגל השני לגולש שהיה בסמוך על מנת שיחלץ את האישה שהייתה באפיסת כוחות. יחד חילצנו את שני הטובעים לקו החוף".

אברהם יאקאב מתנדב באיחוד הצלה סיפר: "מדובר בגבר ואשה שטבעו ונמשו מהמים ללא הכרה וללא דופק ונשימה. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה ביצענו בהם פעולות החייאה ממושכות ומתקדמות. הענקנו גם סיוע רפואי לאחד המצילים ולגבר ואשה שנסחפו אף הם ונמשו מהמים במצב קל".

חבר מועצת העיר, הממונה על החופים, יוסי דורון, ביקש להזהיר את הרוחצים ולהתריע מפני הים הסוער. למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, מסר בעקבות מקרי הטביעה: "אנחנו מזהירים שלא להיכנס לחופים לא מוכרזים או לחוף שאין בו מציל. אנחנו בתקופה של שביתת מצילים, לא לקחת סיכונים. הים מאד מסוכן. אנחנו מבקשים מציבור המתרחצים להיזהר ולהישמע להוראות המצילים. לא להמר על החיים. האזור הזה הוא אזור מסוכן, אזור שיש בו המון זרמים. לא להיכנס לים אם סוכת המציל סגורה".

כוחות הצלה רבים בחוף סירונית. צילום איציק בן שושן
כוחות הצלה רבים בחוף סירונית. צילום איציק בן שושן

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן