נתניה בעין המצלמה – חלונות אל העבר

0
100
חלונות אל העבר. צילום שלמה אבני

במוזיאון לתולדות נתניה מתקיים בשבועות האחרונים מיזם מיוחד ששמו חלונות אל העבר. זהו קורס חקר והדרכת צלמים חובבים לביצוע צילומים תיעודיים של פינות נסתרות ולא מוכרות הפזורות ברחבי העיר נתניה. קורס ייחודי זה נבחר להיות בין הפרויקטים המתעדים את העיר, במסגרת חגיגות תשעים שנה לנתניה.

ברחבי נתניה קיימות פינות חבויות שאינן מוכרות לרבים מתושבי העיר. מאחורי כל פינת חמד כזו יש סיפור היסטורי מרתק ומעניין החושף את משתתפי הקורס לעולמות חדשים ומפתיעים שאותם הם מצלמים ומתעדים בדרך אמנותית.

במסגרת הלמידה, ביקרו המשתתפים באתרים שחלקם בעלי חשיבות עירונית ומקצתם בעלי חשיבות בין לאומית כמו הבתים הבלגים המעוצבים בארכיטקטורה אירופאית, הבתים נבנו לפני עשרות שנים על ידי עולים מבלגיה שבחרו להשתקע בעיר ולעסוק בתחום היהלומים או בתים שנבנו בסגנון אדריכלי יוצאי דופן בהשפעת סגנון הבאוהאוס. מלון תל-אביב שהיה המלון הראשון בעיר, בית לנדה שעוצב בסגנון אדריכלי מרתק, כפר אוריה – כפר בתוך עיר, מבצר צלבני עתיק יומין הממוקם בשטחו של הכפר הערבי אום חאלד ועוד .

מעיריית נתניה נמסר, כי מטרת המיזם היא לשלב את למידת רזי הצילום תוך חקר העיר באמצעות מפגשים עם ותיקי העיר המספרים לקבוצה סיפורים מאלפים, על הנקודות השונות, ברחבי נתניה. איך חיו שם לפני שנים רבות ואיך נראים המקומות הללו היום.

את הקורס הייחודי מוביל הצלם ליונל דרמון מסטודיו RLD שנבחר בזכות הידע והניסיון הרב שלו בתחום הצילום תוך התמחות בתחום התיעודי הן בארץ בפרויקט בליפתא לדוגמא והן ברחבי העולם בתיעוד טירות עתיקות ברחבי צרפת, בתיעוד אתרי מורשת כמו בתי כנסת עתיקים ברובע היהודי בשנחאי שבסין, בגיאורגיה ובאתרים רבים נוספים.

הקורס הוא בן חמישה מפגשים, בימי ששי בבוקר אחד לשלושה שבועות. הצלמת נורית מוזס מרכזת ומלווה את הקבוצה תוך דאגה לצורכיהם של חמישה עשר הצלמים החובבים שמוקסמים מכל מפגש ומצפים בקוצר רוח כבר למפגש הבא.

האתגרים החדשים הפכו את הקבוצה ליחידה נבחרת של צלמים המגיעים לכל מפגש עם מצלמות מקצועיות, הם נהנים מהדרכה ברמה גבוהה ביותר ומידע רב ומעמיק המוענק להם מהמדריכים המשקיעים נורית וליונל.

מהיכל התרבות נמסר, כי בין הצלמים החובבים: מדריך תיירים, כתבת עיתון, אנשי אקדמיה ועוד, שהמצלמה היא הכלי שבאמצעותו הם מבטאים את עצמם. צילומי התיעוד יוצגו בתערוכה במוזיאון נתניה, לסיכום המיזם המוצלח והמיוחד.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן