נתניה: בית גולדמינץ לא יהרס

0
761
בית גולדמינץ, צילום רועי מזרחי עבור "יחד למען החייל"

לאחרונה קמה סערה ציבורית בעקבות הכוונה להרוס את מבנה בית גולדמינץ, אשר את האגודה למען החייל, כמתקן נופש לחיילים.

בעקבות בחינה נוספת של הנושא הודיעה עיריית נתניה, ביום שלישי השבוע, כי מבנה בית גולדמינץ ההיסטורי, לא יהרס. עוד נמסר, כי ההחלטה התקבלה בהתאם לחשיבות שמעניקה ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר לשימור אתרים היסטוריים ערכיים בעיר. גם במקרה זה תפעל העירייה לתוכנית שימור.

מבנה בית גולדמינץ הוקם בשנות ה-50 הודות לתרומתו של רומי גולדמינץ, תושב אנטוורפן, שתרם לטובת עליית הנוער וניצולי השואה, והחליט לפתוח בעיר מוזיאון לאמנות.

הפתיחה התקיימה בטקס ממלכתי ,במעמד המלכה אליזבט האם, שר המדינה קמיל הויזמנס, ראש עיריית אנטוורפן, חברי המשלחת הבלגית, הנדבן רומי גולדמינץ ורעייתו. וכן חבר הכנסת משה שרת וראש עיריית נתניה דאז עובד בן עמי. במעמד זה נחנך האגף הראשון של המוזיאון המפואר, אולם למקום לא הגיעו מבקרים כפי שציפו והמקום נותר כמעט שומם.

ב-1963, עם מותו של גולדמינץ, הועבר בית גולדמינץ לאגודה למען החייל. המקום שינה את אופיו ושימש כמתקן נופש לחיילים של האגודה למען החייל וכן בית ספר לפיתוח מנהיגות. את החיילים שימשו 88 חדרים ממוזגים, עשרות כיתות לימוד, קפיטריה, מועדון, טלוויזיה בכבלים ,אולם קולנוע בן 360 מקומות, שני חדרי אוכל ובית כנסת.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן