נתניה: ביקשה להיות קרבית ונדונה ל-30 ימי מאסר

3
114

הפרשה החלה במהלך חודש דצמבר האחרון. החיילת, תושבת נתניה, התגייסה לצה"ל כשהיא חדורת מטיבציה לשרת שירות קרבי. בהליכי הגיוס שעברה נקבע לה פרופיל 97 ובהמשך היא סיימה בהצלחה טירונות בניצנים.

לאחר שסיימה טירונות נאמר לה, כי היא תשלח לקורס פקידות שלאחריו תשמש כאפסנאית. החיילת הודיעה למפקדיה שהיא רוצה להיות קרבית וסירבה להתפנות לקורס הפקידות.

כתוצאה מסירובה נשפטה החיילת ל-30 ימי מאסר בפועל. תחילה הושמה  בכלא 4, אולם לאחר שלושה ימים הועברה לכלא 6.

אמה של החיילת, פנתה למשרד עורכי דין, גל שר-טוב והטיפול בתיק הועבר למתמחה, יוני ג'ורנו, אשר פנה לשלטונות צה"ל.

בפנייתו טען ג'ורנו, כי "מדובר על חיילת אשר התגייסה חרף כך כי היה בידה לקבל פטור משירות סדיר, החיילת התגייסה מלאת מוטיבציה, ילדה בריאה בנפשה, חייכנית, חברותית, אהובה ומלאת גאווה, החיילת ביקשה לשרת את המדינה כמה שרק ניתן, לצערי הרב, לא רק שלא שובצה ליחידה קרבית, אלא לתפקיד אפסנאות ומשסירבה להשלים עם המצב, נשלחה כמו אחרון המשתמטים ל-30 ימי מאסר".

בנוסף תיאר ג'ורנו את מצבה הנפשי של החיילת בעקבות המאסר: "החיילת נמצאת במצוקה נפשית ואמיתית, כולי תקווה כי יומתק עונשה של החיילת וכי תשוחרר לאלתר היות ובהחלט לא מדובר בסרבן גיוס כי אם בחיילת עם עודף מוטיבציה".

בעקבות פנייתו הוחלט לשחרר את החיילת מהכלא  לאחר תשעה ימי מאסר. עוד נודע, כי בימים אלה היא מחכה להצבתה לתפקיד חדש.

אמה של החיילת סיפרה לנתניה און ליין – ksn: "עברנו דרך נוראית, אבל בסופו של דבר הצלחנו, היא הוצבה לקורס מכ"יות, כפי שרצתה ואנחנו מאושרות. היא לא רצתה להיות פקידה, היא רוצה לתרום למדינה, לעשות משהו שיש בזה סיפוק מסוים. בעתיד היא רוצה ללכת לקורס קצינות. אני שמחה לגלות את המוטיבציה שיש בה. בזכות יוני ג'ורנו היא שוחררה והגענו למקומות שצריך להגיע. זו לא סיבה להכניס ל-30 ימים לכאלה, היא שילמה מחיר, אבל התוצאה משביעת רצון".

יוני ג'ורנו. צילום מור כוכבי

3 תגובות

  1. כל הכבוד לחדורת המוטיבציה אבל לאן הגענו עו"ד מין השורה מטפל בעניין הצבא ???

  2. מרים, תתפלאי אבל לאחרונה יותר ויותר עו״ד מן השורה הראשונה נכנסו לדיני צבא. חיילים מיוצגים היום ע״י עורכי דין כמעט בכל הליך, החל מבקשה לא לעשות שירות סדיר, דרך החלפת מקצוע צבאי ועד לשחרור מהכלא.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן