נתניה: בוטלה הרשעתו של צעיר שהואשם בתקיפה

1
237

לפני מספר חודשים הוגש נגד הנאשם, תושב נתניה (30) כתב אישום בגין תקיפה. התקיפה אירעה לפני מספר שנים ברמזור ברח' פתח תקווה בנתניה, כאשר במהלך נסיעה עקף הנאשם רכב של אדם אחר, יצא מרכבו ותקף את נהג הרכב.

בכתב האישום המקורי האשימה הפרקליטות את הנאשם בהיזק לרכבו של הנהג שתקף, אולם לאחר ניהול התיק מול התביעות, על ידי פרקליטו של הנאשם, עו"ד גל שר-טוב, תוקן כתב האישום לתקיפה סתם ושאר הסעיפים נמחקו.

עו"ד שר-טוב טען בפני השופט חגי טרסי, מבית משפט השלום בנתניה, כי מדובר בצעיר ללא עבר פלילי, אולם עיקר המחלוקת היתה בעניין הרשעתו.

השופט טרסי לא קיבל את בקשתו של עו"ד שר-טוב שלא להרשיע את הנאשם וקבע, שמאחר ומדובר בעבירת אלימות בדרך שלעיתים מסתיימת בעבירות קשות מאד, יש להרשיע את הנאשם. השופט גזר על הנאשם ארבעה חודשי מאסר על תנאי, 120 שעות לציבור ופיצוי בסך 800 שקלים. בהחלטתו קבע, כי "האיזון בין חומרת המקרה הספציפי לבין מכלול שיקולי הענישה המתחייבים, מצביע במקרה זה באופן מובהק על הותרת ההרשעה על כנה".

עו"ד שר-טוב הגיש ערעור, לבית המשפט המחוזי מרכז – לוד, וביקש לבטל את הרשעתו של הצעיר. בהסכמת הפרקליטות קיבל בית המשפט את טיעונים שהועלו בערעור וביטל את הרשעת הצעיר.

עו"ד שר-טוב מסר לנתניה און ליין – ksn, כי "הערעור התקבל בהסכמת הפרקליטות לאחר שהצלחנו להוכיח, כי המקרה עונה על הקריטריונים הנוקשים שנקבעו בפסיקה לגבי המקרים החריגים בהם ניתן שלא להרשיע נאשם הגם שנקבע כי ביצע את העבירה המיוחסת לו".

עוד מסר עו"ד שר-טוב, כי "מדובר בהישג נדיר הנוגע להרבה נאשמים נורמטיביים שמגיעים בפעם הראשונה לבית המשפט בעקבות ארוע חריג ובודד בחייהם, ארוע קל יחסית שבו לא נגרם נזק ולמרות זאת מורשעים בדין ומוכתמים כעבריינים בעלי עבר פלילי על כל המשתמע מכך. ישנם אנשים שהרשעה כזו עלולה לחסום את דרכם המקצועית ולגרום להם נזקים כבדי משקל לשנים רבות באופן בלתי פרופורציוני".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן