נתניה: בג"ץ הקפיא סגירת המכללה האקדמית באורט הרמלין

0
98
צילום fotolia

המועצה להשכלה גבוהה נדרשה להגיב לעתירה מדוע לא תשהה החלטתה לסגירת המכללה האקדמית עד לקבלת החלטה בממשלה.

שופט בית המשפט העליון, אורי שהם, הורה ביום ראשון  למועצה להשכלה גבוהה להקפיא את החלטתם מיום 10.2.2015, החלטה הקובעת כי היתר הרישיון להפעלת המכללה האקדמית להנדסה אורט הרמלין, יפוג ביום שבת ה- 21-2-2015.

 החלטת השופט שהם באה בעקבות עתירה לבג"ץ שהוגשה על-ידי פרקליטי אורט הרמלין בבקשה להקפיא את החלטת המועצה להשכלה גבוהה – עד להחלטת הממשלה.

בעתירה שהוגשה על ידי עורכי הדין רענן הר-זהב, עידו בלום וישי פיגנבוים, התבקש בג"ץ להוציא צו על תנאי המורה למועצה להשכלה גבוהה להסביר מדוע לא תשהה את החלטתה עד להחלטת ממשלת ישראל בערר שהגישה המכללה ב-15.2.15.

מאורט הרמלין נמסר, כי זוהי החלטה דרמטית ומשמעה הוא שהלימודים במכללה האקדמית להנדסה אורט הרמלין יימשכו כסדרם וסמסטר ב' ייפתח, כמתוכנן, ביום ראשון הקרוב.

נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט הרמלין נתניה, פרופסור גדי גולן, מסר לנתניה און ליין – ksn בתגובה ראשונה, כי "זוהי הודעה חשובה ומעודדת עבור 300 תלמידי המכללה ו- 60 אנשי הסגל האקדמי והמנהלי. אנו משוכנעים כי בית המשפט העליון יהפוך את החלטת המל"ג ולא יאפשר את סגירתה של המכללה המצוינת שלנו שעל טיפוחה שקדנו רבות. למדינת ישראל מחסור אקוטי במהנדסים והניסיון לסגור מוסד איכותי ללימודי הנדסה הינו פגיעה באינטרס הלאומי. כולי תקווה שהמל"ג יחזור בו מהחלטתו ויאפשר למכללה שלנו לפעול כסדרה".

 השופט שהם ציין בהחלטתו, כי "המכללה תבהיר לתלמידיה, אשר נרשמו ללימודים בסמסטר ב' של שנת לימודים זו, כי אין בהחלטה דנן כדי להבטיח את המשך לימודיהם במכללה במהלך כל תקופת הסמסטר, והדבר תלוי בתוצאות עתירה זו".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן