נתניה: אישה וגבר נפצעו בפיגוע דקירה בשוק העירוני

0
137
המחבל לאחר שנוטרל

גבר ואישה נפצעו באורח בינוני עד קל בשני אירועי דקירה שאירעו בשוק נתניה. בשעות הערב הגיע לאזור השוק העירוני, ברחוב שוהם, תושב טול כרם בן 46. על פי עדי ראיה, ירד המחבל ממשאית בעלת מספר זיהוי ישראלי, דקר גבר כבן 40 בצומת הרחובות שוהם וששת הימים. לאחר מכן המשיך בריצה לכיוון השוק, פנה למספרה הסמוכה ודקר אישה בת 62 שישבה מחוץ למספרה.

המחבל המשיך בריצה לכיוון השוק. אזרחים שהבחינו בו ניסו לעצור אותו, על ידי השלכת חפצים עליו. אזרח חמוש התקרב לעברו, ירה בו ונטרל אותו.

עדי ראיה סיפרו למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי המחבל הגיע עם משאית גדולה לבנה, בעלת מספר זיהוי ישראלי: "הוא עצר את המשאית בפינת הרחובות ששת הימים – שוהם, ירד ממנה והלך לכיוון אישה שישבה מחוץ למספרה. פתאום הוא התנפל עליה ודקר אותה. הוא המשיך לרוץ לכיוון שלי, אבל הרמתי לכיוון שלו את מקל ההליכה שלי כדי להכות אותו. הוא המשיך לרוץ לכיוון השוק. צעקתי שיש מחבל והתחילה המולה גדולה. הוא הספיק לדקור עוד אחד לפני שירו בו". עדי ראיה נוספים חיזקו את עדותו וסיפרו, כי ראו את המחבל יורד מהמשאית בעלת המספר הישראלי.

כוחות משטרה והצלה גדולים הגיעו למקום תוך דקות ספורות. הפצועים פונו לבית חולים לניאדו על ידי פראמדיקים ומתנדבים של מד"א וכן מתנדבי איחוד הצלה. בנוסף טיפלו כוחות ההצלה בנפגעת חרדה.

פאראמדיק מד"א ארז אנגל וחובש רפואת חירום במד"א שלומי פילו שטיפלו בפצועים סיפרו: "כשהגענו לרחוב היתה המולה רבה, על המדרכה שכב גבר כבן 40 דקור בפלג גופו העליון כשאזרחים עוצרים לו את הדימום, תוך כדי שאנחנו מטפלים בו ומעלים אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ הוציאו אלינו מהשוק פצועה נוספת כבת 62 כשהיא בהכרה מלאה וסובלת גם כן מפצע דקירה בפלג גופה העליון. שני הפצועים קיבלו טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל עצירת דימומים ופונו במהירות לבי"ח תוך כדי המשך טיפול רפואי".

איציק הירשהורן מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה שהגיע ראשון למקום סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בדקור בפלג גופו העליון והענקתי לו טיפול רפואי ראשוני תוך כדי שביקשתי סיוע של מתנדבים נוספים. תוך כדי הטיפול נמסר לנו על גברת שנדקרה בכניסה למספרה בסמוך. יחד עם מתנדבים נוספים הגשתי למקום והענקנו גם לה טיפול רפואי ראשוני כשהיא בהכרה מלאה וסובלת מפצע דקירה בפלג גופה העליון".

בעקבות האירוע הציבה המשטרה מחסומים ביציאה מהעיר ונערכות בדיקות של כלי רכב. עוד נודע, כי במשטרה נפתחה חקירה אודות האירוע ונבדק אם היה למחבל סיוע. חקירת האירוע מתנהלת על ידי המשטרה והשב"כ.

הזירות בהם נדקרו הגבר והאישה. צילום נתניה און ליין
הזירות בהם נדקרו הגבר והאישה. צילום נתניה און ליין

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג איכר, החליטה להמשיך במופעים ובאירועי הקיץ שתוכננו ומסרה בעקבות הפיגוע: "אני מאחלת החלמה מהירה לפצועים, ומקווה שיחזרו במהרה לשגרת החיים. וגם מחזקת את ידיהם של כוחות השיטור העירוניים, כוחות הביטחון וכל מי שסייע בנטרול המחבל. נתניה ידעה בעבר אירועים קשים, וזהו מקרה הדקירה השני בחודשיים האחרונים. זהו מעשה שפל של מחבל שכל מטרתו לפגוע בישראלים באשר הם, תוך רצון לשבש את מהלך החיים שלנו. אנו, תושבי נתניה, לא ניתן לרוצח שפל לשבש את מהלך החיים בעיר וכפי שאמרתי בעבר, את המנגינה של נתניה איש לא יצליח להפסיק.

פרחאן מאלק, פקח עירוני שחתר למגע עם המחבל וסייע בנטרולו, סיפר: "כל הכבוד לאזרחים ולאנשי החוק שפעלו ביד אחת להכנעת המחבל ובכך מנעו אסון גדול יותר".

למערכת נתניה און ליין נתניה און ליין נמסר, כי עיריית נתניה הקימה חפ״ק משותף עם משטרת ישראל בזירת האירוע, כאשר הנהלת העיר וצוותי הרווחה מנהלים קשר שוטף עם הפצועים ומשפחותיהם לצורך ליווי וסיוע ככל שיידרש.

מבית החולים לניאדו נודע, כי מצבו של הגבר שנדקר בפיגוע בנתניה מוגדר בינוני, האישה מצבה קל. עוד נמסר, כי הפצועים בהכרה. המחבל כאמור חוסל.

המקום בו נוטרל המחבל והמשאית החשודה. צילום נתניה און ליין
המקום בו נוטרל המחבל והמשאית החשודה. צילום נתניה און ליין

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן